|
|
|
|---|---|
|
Jag hämtade en 535d E61 2009 från Tyskland för ett tag sedan. Ända sedan jag hämtade den har jag funderat på om det var ett bra köp, den har nämligen gått 22 000 mil! Det lustiga är att den är precis omvänd mot hur importbilar brukar vara. Ofta är det låga mil och tveksamt skick. Här är det höga mil och jättefint skick. Så hur värderar man det??? Till saken hör att den billigaste på blocket bara gått 10 000 mil så det går inte jämföra där, bilpriser vet jag inte heller om det är tillförlitligt? Vad skulle ni tänkas betala utifrån det jag skrivit? Lite info som hjälp. Servicebok stämplad, en ägare i das fatherland (betydelselöst?) 22000mil årsmodell 2009 Mkt fint skick inv och utv M-sport in och utv Avtagbart drag Head up Comfort el stolar Elbaklucka Cic navi svensk i menyer och navi 2x pdc Aktiva bixenon m helljus ass LjusPaket Hifi ljud Usb/audio och bluetooth Motorv m kupe utt och underh. ladd Alla backspeglar aut avbländande Resterande utrustning är nog standard. | |
|
Din kärra är väl inte så annorlunda tycker jag. Den har det jag tror de flesta förväntar sig av en 535d med M-sport. Det enda som höjer värdet av det du räknat upp är M-sport och NavPro, resterande utgår man från att de skall ha eller inte något man vill betala extra för. När jag sålde min 535d så fick jag rätt precis vad bilpriser föreslog. Så jag tror din är värd ungefär vad du får fram på bilpriser -0 till -20 000kr för att den är import, rätt köpare, skick osv. |
|
|
Du har helt rätt vad gäller utrustning. Med annorlunda syftar jag på mil i förhållande till årsmodell. Finns ingen att jämföra med i hela Sverige. Kanske bilpriser.se går lita på, kan personligen tycka värdet är lite högt där. |
|
| Ja,bilpriser säger 198.000-210,000kr med det är lite offside | |
|
Det var precis så jag tänkte. Men jag kan nöja mig så :) Det lär väl ge sig när skapelsen ska säljas en vacker dag! Lite förvånad är jag ändå, trodde fler skulle utnyttja sin expertkunskap i frågan. Kanske det är ointressant för andra än mig? |
|
|
Jag gjorde ungefär samma resa som dig, fast med en M5 Touring 07 som gått 15500 mil men som är betydligt billigare än de billigaste på blocket. En ägare och massor av utrustning till ett bra pris. Första bilen jag importerat men troligtvis inte den sista:) Mvh. Richard |
|
|
Den här till synes fina/korrekta 535dAMT E61-8/08 med 16700mil begärs det 156300kr (10tkr extra så är den körklar i Sverige) hos en Tysk bilhandlare så då borde din vara billigare än så Länk För 181700kr finns den här 09an med 12300mil Länk 150tkr kanske kan gå att få, möjligen lite mer den har ju head up och komfortstolar (navi räknar jag som standard). Mvh Stephan |
|
|
22000 mil är en del, min erfarenhet är att det är svårsålt över 20000 mil, i allafall backade många då jag uppgav det i telefon men i annonsen bara skrev långmilad. E39 528 2 st var det med bägge 22-23000 mil, samma fenomen. |
|
|
Jag skulle vilja påstå att värdet/säljbarheten på långmilare beror på hur mycket som är åtgärdat. Inget åtgärdat så står mycket på att göra listan i framtiden, medans om mycket redan är gjort så kan det bli många bekymmersfria mil till. |
|
|
Jag hade ett rent h-e att bli av med min sv.sålda 525d som gått 16000 mil. En importerad 22' milare är sannolikt inte lättare. Fick 161' för den till slut. 2008 16k mil, k-stol, navi, ej M-pkt. ------- //Lövet |
|
|
Tycker att bilpriser stämt bra för mina tidigare bilar, till och med visat lite lågt värde men på den här visar det 212-223 vilket är konstigt för det vet jag att jag inte får. Svårsåld förstår jag att den skulle bli, det kan jag ta. Men om den är svårsåld för 150tkr skulle det va trist. |
|
|
Kring 150tkr tror jag nog du kan få idag. Tycker också Bilpriser brukar visa ganska nära men denna ligger nog 50tkr för högt. Lite offtopic men gav själv 129tkr för 525:an i september 2012, svensksåld med 19tmil. Länk |
|
| Ok. Jag hade nog hoppats värdet skulle vara kring 170-180. Men hur som helst hade jag ju inte kunnat köpa en 2009 i Sverige under 200 eftersom det inte fanns, så importen var oundviklig för min del. Jag får väl hoppas att skicket gör sitt den dagen den ska säljas. | |
|
FinnUbbe: 129K? låg inte den bilen ute på annons för närmare 200K? :D Jag var nämligen sugen på den då också :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
deejaywasp: nja den låg ut som privat annons för 149tkr så fick prutat 20t. Tyvärr sålde jag den förra helgen för tyckte den var för fin familjebil och behövde lite pengar. Proman du kanske kan jämföra lite med dessa även om de är -08:or (och den ena utan M-paket) Länk Länk när jag sålde min -07:a lät det som på vissa köpare att de jämförde med -04:or och -05:or så det är nog skicket, utrustning och priset som är avgörande samt utbudet av liknande objekt vid försäljningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.