AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.957

Byte av stolar E61

La
34
Lappi
BMW 525d M-sport Touring -08
Sitter och funderar på att byta stolarna i 525an, Har sportstolarna med "halv-el" och undrar om någon vet om det går bra att byta till full el med minne? Sitter minnesenheten osv i stolen eller kommer jag måsta dra om någon el för ett ev byte?

Bara jag som har för lite göra och delar bilen med min bättre hälft som gillar att sitta som i en stol och jag som i en fåtölj..
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Om du pratar om byte till komfortstolar så har det diskuterats tidigare. Inte så lätt vill jag minnas.

/Rikard
La
34
Lappi
Ne, kanske jag som är fel ute.. Men sportstolar med full el och minne var tanken..
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
På engelskspråkiga forum har liknande skiften gjorts och vad jag kommer ihåg var det rejäla ombyggnad som krävdes; dvs BMW har inte gjort det enkelt för sig genom att dra samtliga sladdar fram och sedan endast använda sig av det som "behövs" beroende på stol. Så ombyggnaden blir radikal. Minneseenheten sitter dessutom inte i stolen utan i bilens CPU, så det är en större grej, tyvärr.

Men, jag har alltså inte provat det själv, bara läst om andras vedermödor - någon som har egen erfarenhet? Stig fram, stig fram!

----
BMW CS #6212
La
34
Lappi
Ja jag antog att det inte skulle vara en dans på rosor.. Får kort & gott se till att välja till det där extra "lull-luuet" på nästa bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.