|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 740-95 som föddes med xenon men nån gång blev vanliga H1 monterade, allt ok med det då aut.höjdjusteringen fungerar fint men enl.bilprovningen är dessa för vänstertrafik(?)och ljusbilden gav en 2a. Fråga:Går den att justera om eller är det att leta lyktor skapta för h.trafik? Mvh/Håkan | |
| Dom strålkastare jag har sett som kan ställas om, brukar bara rikta ljuset ner i backen för att undvika bländning. Alltså ingen riktig omställning. | |
|
Vet inte om det funkar,den har autojust på höjd men"sidledes" vet jag inte. Tycker att det borde fungera men att skruva ljusen att lysa mer åt höger. Nånstans ska man väl kunna se om det skiljer mellan v och högertrafik, ska kolla art.nummer imorgon. |
|
| Min gissning är att det kräns nya lampor. Har importerat några MC från England och trots mina försök att justera om/ner så har det alltid krävts nya lampor innan dom blivit godkända. Justerar men ner tillräckligt för att inte blända så blir ljusbilden för dålig på "din sida" av vägen. | |
|
Såhär står det på sid 176 i min inst,bok: För bilar utan xenon: För att strålkastarna inte ska blända måste de täckas med klisterfolie som finns hos din bmw-återförsäljare. Bilar med xenon: Lossa helljusstrålkastarens skydd och ta av det. I huset sitter en skiva med en pil. För vänstertrafik vrid skivan åt vänster. För högertrafik vrid skivan åt höger. MVH David Öfverdahl |
|
|
E34 och E36 går att ställa om hur man vill iaf. Har haft en engelsk M3-97 och då skruvade jag bara reflektorn i läge. Så en E38 utan xenon borde också gå att justera eftersom den tillhör ungefär samma ålder. Hade det varit xenon så hade det kanske inte gått. E46 och E39 går inte i alla fall. De funkar bara från LHD-spec till RHD-spec. Från motsatta hållet är det bara engelsk inställning eller rakt fram som funkar (blir underkänt). M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Hittade i instr.boken att det fanns ett vred för v resp h trafik bak på ljusinsatsen som nu stod i v. Så med lite tur räcker detta då ljusbilden ändrades. Är riktigt dålig på att läsa i böcker, vare sig det gäller bilar eller tel osv.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.