|
|
|
|---|---|
|
Hej Autopower! Alla duktiga medlemmar här har varit till hjälp flera gånger förr så jag hoppas att någon har en idé även denna gång med vad det skulle kunna vara som har hänt medm in bil. Allting började med att jag skulle handbromsvända med min dåliga handbroms på en isfläck och då gav den vika och detta ljud uppkom. Lämnade in bilen på verkstad och handbromsbackarna byttes men jag behöll de slitna skivorna pga ekonomiska skäl (Detta är min vinterbil) och så putsade mekanikern av en rostkant som hade uppkommit på bromskivorna vilket han menade på låg emot någon stans på skivorna och skapade detta ljudet. När allt var ihoppsatt och handbromsen uppspänd så försvann ljudet för några veckor men efter att ha åkt och sladdat en del och några få ggr använt handbromsen (mest stillastående nu) så har ljudet återkommit. Det kommer när man lägger lite gas och accelererar och takten på "klonkandet" ökar i takt med att hastigheten ökar. Det låt extra mycket om man svänger åt ett håll, minns ej vilket nu, kan återkomma efter nästa resa med bilen. Hjulen sitter som de ska och kända fel sedan tidigare är att bromsskivorna är på minimimått och att ett varv på ena fjädern bak är av (min heller ej vilken) Tack på förhand alla! Mvh Johan | |
|
kan du lyfta upp och snurra på hjulen och höra om något ligger på, samt känna efter om hjullagren glappar? FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.