|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Årsmodellen på min bil är 2012 som det också stod i kontraktet. Dom byter årsmodell i November på F31. Så bilar tillverkade i november blir nästa årsmodell. Men bara på F31. På F30 så byts årsmodellen i Juli. Så nu för tiden så har BMW olika brytpunkter för olika modeller. Till och med olika för sedan och touring i samma bilmodell. |
|
|
Craile; Du skriver olika "Så avläser jag det också. Men ville vara säker. Har nämligen köpt bilen NY som en 2013. Jag hämtade bilen i December och blev ägare i Januari. Och såg då att bilen redan vart i trafik och såg ut som att det var en 2012:a. Jag har ju betalt för en NY 2013. Så jag är inte direkt nöjd över det..." Var ifrån kommer dessa uppgifter? Din säljare som skrev antingen 2012 eller 2013 i ditt kontrakt? Hur har det gått med att du köpt en ny bil som sedan visade sig vara uttagen flera månader innan du hämtade den, kanske till och med innan du skrev kontraktet? |
|
|
Jo det var så att bilen var ställd i trafik 3 mån innan jag köpte den. Och det har dom nu kompenserat mig för. Årsmodell 2012 är det på den och det hade inte kunnat bli något annat om jag inte beställt en ny. Men då hade det inte vart samma pris då den jag köpte var nedsatt med 55.000. Var bara jag som trodde att när man köper ny bil i december så är det en 13. Men så är det inte på denna modellen. Kan tyckes att 12 är en årsmodell gammal men så e det inte på F31. Lite rörigt... men men. Jag fick kompenserat för dom 3 månaderna iaf :-) För det tar jag för givet när man köper ny bil att den inte varit ställd i trafik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.