AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.211

problem med vind och bakrutespolning e39 525

kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
hej märkte tidigare idag att vindrutespolningen lagt av,kommer ingen vätska när på varken bak eller framruta.Intensivspolningen fungerar inte heller som den ska men det kommer vätska,tidigare har den sprutat i 2 intervaller när man tryckt på knappen en gång nu måste man hålla inne knappen för att det ska komma vätska

någon som varit med om något liknande ? Vad tror ni kan det vara spaken det är fel på med tanke på att man får vätska med intensivspolningen ?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Går spolarpumpen till vindrutan? Inte intensivpumpen utan den vanliga, alltså. Och så är det ytterligare en separat till strålkastarna.

Om pumpen går - kolla alla slangar, de kryper av plastkopplingarna ibland. Det finns t ex en koppling vid höger skärmkant, bredvid nivåfönstret med den röda kulan. För ett par veckor sedan lossnade min, men det såg ut som att den satt fast. Så dra i alla slangar vid kopplingarna.

___

Min bil: Länk
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hänt mig, och då var det precis som inlägget innan, en koppling som åkt isär.

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hänt mig, och då var det precis som inlägget innan, en koppling som åkt isär.

Mvh Martin
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
Mycket märkligt provade idag när jag körde att spola vindrutan och helt plötsligt fungerar det.Testade även bak och intensivspolningen och allt fungerar som det ska
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.