AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.535

10 nya BMW modeller på två år

10 nya BMW modeller på två år är väl ingen direkt nyhet när BMW spottar ut nya modeller som vi byter skjortor.
Länk

Jag tror att den nya 1 Serie "Active Tourer" kan bli riktigt lyckad av de helt nya modellerna. Ser riktigt läcker ut för bilmodellen och rätt prissatt så...

Alltflera framhjulsdrivna modeller men 3,5 och 7 serierna förblir bakhjulsdrivna :-)

/Anders
Intressant att han säger att bakhjulsdriften inte kommer vara dominerande hos BMW, när han sen säger att 3, 5 och 7-serien förblir bakhjulsdrivna.
Innebär det då att det kommer en väldigt massa framhjulsdrivna mindre modeller? Det säljs ju inte små volymer av 3, 5 och 7-serien idag.

Ser mest fram emot 2-serien coupe och framför allt M2.
"Med X1, X3, X5 och X6 var vi pionjärer i suv-segmentet" va? Lexus och Land Rover byggde väl premium-suvar långt innan BMW ens tänkt tanken, Mercedes likaså. 4-serien ser dock riktigt läcker ut.
Glömde bort att xDrive kommer ju väldigt starkt då är det lite lättare att förstå hans tankegångar.
Han syftar säkert på att det blir ett antal framhjulsdrivna bilar i mindre klasserna som 1-serien eller mindre. Sen är det nog att det som sagt blir mer och mer X-drive. Jag tog precis ut en 530d X-drive Touring och vilken fantastisk bil det är i snömodden med nya 19" Hakka 7. Jag måste säga att den går fruktansvärt bra och kan varmt rekommendera modellen.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.