|
|
|
|---|---|
|
10 nya BMW modeller på två år är väl ingen direkt nyhet när BMW spottar ut nya modeller som vi byter skjortor. Länk Jag tror att den nya 1 Serie "Active Tourer" kan bli riktigt lyckad av de helt nya modellerna. Ser riktigt läcker ut för bilmodellen och rätt prissatt så... Alltflera framhjulsdrivna modeller men 3,5 och 7 serierna förblir bakhjulsdrivna :-) /Anders | |
|
Intressant att han säger att bakhjulsdriften inte kommer vara dominerande hos BMW, när han sen säger att 3, 5 och 7-serien förblir bakhjulsdrivna. Innebär det då att det kommer en väldigt massa framhjulsdrivna mindre modeller? Det säljs ju inte små volymer av 3, 5 och 7-serien idag. Ser mest fram emot 2-serien coupe och framför allt M2. |
|
| "Med X1, X3, X5 och X6 var vi pionjärer i suv-segmentet" va? Lexus och Land Rover byggde väl premium-suvar långt innan BMW ens tänkt tanken, Mercedes likaså. 4-serien ser dock riktigt läcker ut. | |
|
Glömde bort att xDrive kommer ju väldigt starkt då är det lite lättare att förstå hans tankegångar. |
|
|
Han syftar säkert på att det blir ett antal framhjulsdrivna bilar i mindre klasserna som 1-serien eller mindre. Sen är det nog att det som sagt blir mer och mer X-drive. Jag tog precis ut en 530d X-drive Touring och vilken fantastisk bil det är i snömodden med nya 19" Hakka 7. Jag måste säga att den går fruktansvärt bra och kan varmt rekommendera modellen. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.