|
|
|
|---|---|
|
Bilen (e46 318 n42) tvärdog när jag körde, bogserade hem den och fick igång den för att nu vara stendöd. Motorn går runt fint men går inte igång. Här felkoder som jag får fram hemma om lean condition bank och 2. Kod 171 och 174 om jag mins rätt. Jag trodde vevaxelgivaren men började fundera på om det kunde vara bränslepumpen, har nu slitit fram bränslepumpen och den är knäpptyst. Läste dock att om vevaxelgivaren inte ger signal stängs strömmen till pumpen av ( Länk ) så då frågan är om det stämmer och i så fall om det finns något vettigt sätt att få fram vilken del som felar (vart koppla ström på pumpe för att se om den går t.ex) och är det rätt vad som skrivs i länken om att är varvmätaren död vid startförsök så är det vevaxelgivaren? | |
|
Mätte pumpen efter förmåga [img]Länk Utgick från att brun var jord och vit/svart matningen och de andra två klena kablarna nått annat :) Mellan brun och vit/svart 11v när man vrider igång bilen (steg 3 startläge annars 0) brun och röd/svart 12.4v konstant brun - brun/svart 0.01 när bilen är av 0.02 när man sätter nyckeln i tändningen (gissar att detta är mellan jord/jord i alla dessa fall är pumpen knäpptyst. Ingen primning när man är i tändläge 2 (kanske inte ska vara det på n42??) och inget surr när man försöker starta, dock är det ju ström då så den borde ju låta lite tycker jag?? |
|
|
Mätte pumpen efter förmåga [img]Länk Utgick från att brun var jord och vit/svart matningen och de andra två klena kablarna nått annat :) Mellan brun och vit/svart 11v när man vrider igång bilen (steg 3 startläge annars 0) brun och röd/svart 12.4v konstant brun - brun/svart 0.01 när bilen är av 0.02 när man sätter nyckeln i tändningen (gissar att detta är mellan jord/jord i alla dessa fall är pumpen knäpptyst. Ingen primning när man är i tändläge 2 (kanske inte ska vara det på n42??) och inget surr när man försöker starta, dock är det ju ström då så den borde ju låta lite tycker jag?? |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.