|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på en nya E-klass kombi facelift som nästa tjänstebil, har lite pyssel med att få till den perfekta konfigen sett till de pengar jag har har i potten. Hade tänkt mig max 500tkr brutto och en av MB´s businessmodeller, kanske E220cdi? Automat, drag och schyssta stolar vill jag absolut ha med, i övrigt så mycket trevligt som möjligt för pengarna ;-) Någon annan som funderar på eller kanske rent av beställt E-klass facelift? hur specade ni era bilar? Tacksam för era tips, kommentarer, råd, förslag. E-klass konfigurator: Länk E-klass kombi business: Länk | |
|
Jag ville välja E220 CDI för endast 10.000 mer. Svårt dock att få med den utr som jag anser som viktig: Navi, bränslevärmare, sportpaket, komfortstolar (med skinn) etc... :) |
|
|
Större tank är ju skönt att ha, många tjänstemil men färre tankstopp. Har kört några hundra mil med både c och e-klass, c hade navi med hastighetsavläsning vilket var skönt när jag körde "nya" vägar. E-klassen var just Business men utan navi. Dieselvärmare om du arbetar mkt i bilen? (stilla då såklart) Avantgarde är snyggt men då jag börjar komma upp i ålder (30 i mars) så känner jag att stjärnan gör sig bättre ovanpå huven och ej i grillen? ; ) |
|
|
Tack för inputs SIM, jag hade tänkt mig E220 cdi ochdet finns ev. utrymme för det du anser viktigt. MB har inte så extrema påslag för extras... Thomas, 30år i mars, du är rena barnet ;-) Avantgarde ingår i businessmodellerna, och jag gillar nya "sportgrillen" Business+ paketet inkluderar metallic, adaptiva LED framljus, 80l tank samt dryckeshållare för 20tkr (känns självklart) Har du skinn eller konstläder artico i dina bilar? |
|
|
De senaste har varit hyrbilar, i grunden business med tyg/artico vilket har kännts riktigt bra. De saknade värmare och då är tyget mer trevligt i början. På sommaren kändes faktiskt tyget som att det (oönskat) värmde. Har haft hel-artico, =), i privat bil tidigare och tycker det är bra nära riktigt skinn i känsla. Fast kan vara lite avtrubbad då jag kör VW i tjänsten vanligtvis. Mb:s skinn hade valts för lukt och ev extra mjukhet, alltså högst personlig känsla. Kul val förresten, hade gärna kunnat välja E-klass själv, mycket komplett bil. Hade 520d touring med M-pkt senast som hyrbil, ca 200mil men kändes aldrig rätt. |
|
| Klokt val. Grym bil. Och så länge du har stjärnan på huven och inte i grillen kan det inte gå fel ;) | |
|
Hej Tycker du ska titta även på 300 bluetec Hybrid, som faktiskt är en miljöbil med automatlåda. Denna varianten är i grunden 250d sedan är det hybrid som ska vara väldigt snål. Rent tjänstebruk så lönar sig troligtvis 300 före 220cdi, div skatter. Rent prismässigt så skiljer det ca 10tkr mellan modellerna vilket inte är blodigt. Lycka till |
|
|
AMET, det skiljer 95000,- i pris mellan e220cdi och e300cdi hybrid. Hybriden har iofs automatlåda som standard (~22000,-). Ett problem med hybridmodellen är att dragvikt är satt till max 300kg! |
|
|
Janih lite fel priser från min sida, men ang om dragvikten hade jag ingen aning om. Lycka till. |
|
|
Länk Inget som lockar mig... En F10/F11 tilltalar enormt mycket mera. Jag tog ex vis igår ut en F11 530d X-drive. Vilken fantastisk kärra i det vädret vi har nu. Man ler hela tiden när man kör. Kan tillägga att jag har kört mycket Mercedes också under åren, men mestadels har det varit problem och sen ett fruktansvärt dåligt andrahandsvärde eftersom Hedin Bil med flera åf dumpar priserna efter ett tag och befintliga bilar sjunkar som gråstenar. /Anders |
|
|
Om man bara ser till exteriören så tycker jag att MB tillslut har lyckats få ihop linjerna. Riktigt snygg i kombiutförandet med AMG-paketet. Länk |
|
|
Nu har jag nog specen klar E220cdi kombi business Avantgarde Business+ (adaptiva LED lampor, metallic, 80l tank, dryckeshållare) Business sport (exteriört sportpaket, 18" alu, multikontourstolar) Adaptiva multikontourstolar (inkl massagefunktion) Svart läder Minnespaket (stol, ratt, backspeglar) Motor&kupevärmare fjärrstyrd Beckets Map pilot navi 7G tronic automat Parktronic (pdc, aktiv parkeringshjälp) Solskyddspaket Funderar också på laminerade glas för extra ljudisolering, någon som har erfarenhet av detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.