AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.413

USB-sladd Iphone 5-BMW X3

Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Behöver en usb-sladd för att koppla ihop min nya X3-2013 och min Iphone 5(för at kunna utnyttja plug-in connectedDrive). Enligt säljaren finns det inte sådan sladd ännu. Någon som har sett en dylik??
ts
71
tsa
X4 -16
Kan du inte använda originalkabeln från Apple?
ts
71
tsa
X4 -16
Länk
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Nej, den funkar inte, måste vara en special-kabel som BMW säljer.
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Tror iphone5-tillbehör kommer till sommaren.
Kör med iphone4-sladd och övergång till iphone5.
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Funkar det m Iphone 4 sladd och Apples adapter(Iphone4-5)?
ts
71
tsa
X4 -16
Vad är det som funkar med originalkabeln och vad är det som kräver specialkabel?

Jag har hört att på nyare BMW ska det fungera med Apple-kabeln.

Själv har jag för övrigt precis beställt en X3 och hade förväntat mig kunna använda en Apple-kabel.

Har du stora eller lilla Bluetooth-paketet? Har du några andra tillval som påverkar detta?
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Jag har komfortpaketet med BT-förberedelse kod 6NH. Apple-sladden funkade ej i demobilen , har inte kollat i min bil(fick den igår). Ska kolla det ikväll.
ts
71
tsa
X4 -16
Jag har beställt min med stora bluetooth 6NK. Det ska tydligen klara att överföra ljudet trådlöst om jag har förstått det rätt. Vet dock inte vad det gör för skillnad när man ansluter med kabel.
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Detta är en riktig soppa, återförsäljarna har svårt att hålla koll, finns ingen bra info på bmw.se, inte heller på bmw.com/de. Jag tror dock att funktionen är att du får upp låtar/spellistor på displayen och kan bläddra med hjälp av iDrive och ratt knappar, men att jag behöver en sladd och du inte behöver sladd.
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Apple´s originalsladd, funkar att ladda med, men ingen musik dyker upp och det står på displayen att man ska ha en BMW-specialsladd..... men var finns den att köpa???????
Det är väl bara att köpa den vanliga BMW - Apple sladden och sedan använda Apples Dock connector till Lightning adapter?
ts
71
tsa
X4 -16
Hittade följande information på bmw.se

Du kan använda den vita kabeln från Apple i följande fordonskonfigurationer:
- 1-serie-, 3-serie-, X1- och Z4-modeller tillverkade från och med september 2010 (3-serie Coupé- och 3-serie Cabriolet-modeller i Europa tillverkade från och med mars 2010) tillsammans med ett av följande extrautrustningsalternativ: utrustningskod SA 602, SA 633, SA 639, SA 606 eller SA 609
- X3-modeller tillverkade från och med september 2010 tillsammans med extrautrustningsalternativet med utrustningskod SA 6NK eller SA 6NL
- 5-seriemodeller tillverkade från och med september 2010, 5-serie Touring-modeller tillverkade från och med juni 2010
- 6-serie Cabriolet-modeller tillverkade från och med december 2010
- X5- och X6-modeller tillverkade från och med december 2010
- 7-serie-modeller tillverkade från och med september 2010 (i Europa från och med mars 2010)
I övriga fall krävs iPod/iPhone audioadaptern (artikelnummer 0440 796 eller 0440 812).
ts
71
tsa
X4 -16
Det verkar alltså som om 6NK krävs för att slippa adapterkabel. Se nedanstående länk om du vill läsa mer.

Länk
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Ok tsa, men funkar inte i min bil. Ngn som provat Iphone 4 sladd och Lightning adapter? (Kostar totalt 5-600 kr så jag har ingen lust att köpa om det inte funkar ;) )
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Köp på elgiganten. Då kan du ta hem och prova och ändå lämna tillbaka inom 30 dagar, kanonbra deal om man ska prova sig fram (köpte totalt 5 routrar hem innan jag var nöjd :))

//RX400h -08
ts
71
tsa
X4 -16
I min 120d -10 har jag kört med adapterkabel + Lightning-adapter, men det funkade sådär tyckte jag. Ibland fungerade det och ibland inte. Det slutade med att jag kör USB-Lightning-kabel för laddning och en AUX-kabel för ljudet.
ts
71
tsa
X4 -16
I nyare bilar verkar det dock som om det kan funka med adapterkabel + Lightning-adapter. Se nedanstående länk.

Länk
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Tack tsa!!
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Nu har jag äntligen fixat detta och det funkar med BMW.s y-kabel(usb o 3,5 mm) a 735 kr och Apples lightning-adapter a 250 kr. Dyrt, men bra blev det!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.