|
|
|
|---|---|
Justice |
Har haft bilen i en månad nu,och efter olika omständigheter så har jag inte kunnat "gasa" ordentligt. Så idag blev den stora dagen. (The köra utav bara helvete-DAY) Jag tänkte att nu ska den jäveln få! Så att jag sket i att käka,satte på mig dom lättaste kläderna t.o.m barfota...jag tankade för en hundring, Jag drack en läsk på stående,kastade burken...Allt för att spara vikt! Ut på e4:an och.....Vad hade hänt? VAD HADE HÄNT? Från att vara min stora stygga "lejoninna" till att bli nån sjösjuk jävla Hamster. Inget pulver What´s so ever,jag gasade och gasade på alla olika sorters sätt men...slö som en slanggurka! Från start i med ettan och den får jobba sig uppåt,runt 4000-5000 började den "komma" men botten-draget var under all kritik. Den brukar liksom "komma" mycket tidigare. SÅ VAD GÖRA? Byta green cotton filtret eller tändstift?Eller? Vore så tacksam för hjälp med detta för att jag har tummen mitt i handen (nästan). Sen så skulle jag vilja tack alla på det här forumet som hjälper alla på ett så trevligt och tillmötesgående sätt,ingen är sämre än den andre!! Inge smörande... And justice for all... |
|
"sjösjuk jävla Hamster" ja du... ingen aning faktiskt men om jag var dig skulle jag kolla luftfiltret.... |
|
gagg |
GREEEEEN säger jag bara.... efter att ha hört allt bra om sportluftsfilter så gick jag självklart o köpte det dyraste som fanns (green cotton) blev bilen piggare??? öhh neej... däremot ett coolt ljud men så fort bilen blev varm så blev bilen så himla slö... men de handlar om att kunna avskärma ordentligt vilket jag hade totalmisslyckats med.. om du kan avskärm aordentligt så komer du märka att bilen blir "normal" + lite till... |
gagg |
kan tillägga att jag precis som du hade en 325 coupe från 92. |
|
Justice: Om jag förstår dig rätt så går bilen sämre nu än förrut eller är det första gången du gasar och du förväntade dig mer? 325an är ingensport bil men så trött är den inte. Den har inte världensbästa bottendrag men kommer du över 3-4000 varv ska det börja hända grejer. Sportavgas, chip, luftfilter eller om du har lite dollar över ett kompressorkit? |
|
Justice |
ok,men hur menar du avskärma?Bygga nån slags "låda" runt om eller vad då? Tips är väl bekomme.... And justice for all... |
Justice |
acey:Gagg säger ju att det handlar om luftfiltret.. Stämmer detta? OCH JA! Personligen tycker jag att den gick bättre på låga varv bara för ett par dagar sen! And justice for all... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.