AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.003

Värdebevis vid förbesiktning

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Tjena,

Förra året fick jag ett värdebevis med en kostnadsfri förbesiktning hos BMW som jag utnyttjade och inga extra avgifter tillkom.

I veckan så fick jag ett till värdebevis, va bra tänkte jag...men så idag lusläste jag och såg inget som skulle ge mig en kostnadsfri förbesiktning utan det är ett avdrag på 495kr vid eventuella kostnader efter förbesiktningen som jag förstår det hela.

Rubriken är "Välkommen på en förbesiktning!"

om jag inte missminner mig så hette den förra
"Välkommen på en kostnadsfri förbesiktning!"

Annars så ser det verkligen lika ut som utskicket förra året. Ett A4 med ett värdebevis längst ned som man river av och tar med sig.

Är det här något som de brukar köra med för att lura åt sig pengar eller
är det jag som är nojig? Det känns lite fult gjort bara.

Är det fler som känner igen sig?
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag noterade också skillanden men kände mig inte lurad. Jag läste vad som stod och konstaterade skillnaden och tänkte "jaha!".
Har man fel man redan känner till kan man ju lämna in och nyttja rabatten och få udnersökningen på "köpet" men annars riskerar man ju att få betala 495 för undersökningen.
Kanske har BMW numera så hög kvalite att de inte hittar så många jobb att göra så det lönar sig dåligt för BMW att ge bort gratis förbesiktning. Dock missar de ju bra värden i bilprovnings statistik - om alla gjorde förbes och åtgärdade före SBP eller motsv hittar felen så ser det ju ut som BMW alltid får blankt papper.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Blade - var bor du någonstans? Om du bara åker in till BMW och frågar lite snällt "Om ni har sådana där kostnadsfria förbesiktningar" som kommer de flesta som ligger 30 min bilfärd utanför Stockholm att svara ja.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Jag bor i Umeå
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jaha - då borde det väl inte vara så svårt att få en gratis besiktning. Det finns väl bara en BMW-handlare där? "Hej, jo jag tänkte fråga om ni har sådana där gratis förbesiktningar som en del BMW-handlare har?".

Frågar du lite vänligt så kan jag inte tänka mig att de säger nej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.