|
|
|
|---|---|
|
ET-fråga bakfälg E91 pre LCIr nya sommarfälgar till min e91 2007:a. Har idag ett par 9" breda bakfälgar med ET 39 och 15mm spacers monterde. Detta bör då ge ett ET på 24. Det fungerar kanonbra med mina 255/30 19 däck. De nya fälgarna jag funderar på är 10" breda och har ET 25. Däckdimensionen skulle bli 265/30 19. Tanken är då att slippa spacers. Jag är lite tveksam till att det funkar utan att ta i skärmkanten. Någon som har erfarenheter och vet om det funkar eller inte? mvh David. | |
|
Njaaa det blir tajt utan rulla skärmkanterna även om bilen är osänkt. Fälgarna hamnar ju 12mm längre ut och däcken 17mm närmare skärmkanten, ta med linjalen till garaget och mät ;) |
|
|
Oj, vad konstigt mitt inlägg såg ut. Skrev från mobilen. Tack för hjälpen med tankarna! Det stämmer. Man kan säga att det bli som att köra med en 9" fälg med ET12. :) Frågan är om det skulle fungera om man gör en offsetändring på fälgen. Är lite osäker på hur mycket man kan ändra (svarva bort). Men för att det skulle fungera på bilen måste man säkert ta 8-10mm i så fall. Ska ut och måtta lite. Mvh David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.