|
|
|
|---|---|
|
Problemet: (525 e39 tds 1998) Bilen startar och går perfekt i jämn hastighet.Skall jag göra en kickdown och pressa den lite sticker tempen mot det röda. Värmen i bilen pendlar,tror ej cirkpumpen går om det kan ha nått med den att göra. Bubblar som bara den ur expansionskärlet,står still en stund och fyller glykol och fortsätter köra,går perfekt igen tills nästa gång man pressar den.Tydligen skall denna topp vara renoverad på firma för ca 1000 mil sedan,funderar om det är mycket luftfickor eller om toppen farit på den.Skall prova trycksätta kylsystemet i veckan o se om det sviker nånstans.Det klassiska problemet med vattenpumpen är det inte då den är bytt,men ,kan serpentinremmen sitta fel så pumpen går åt fel håll?Det är inte jag själv som har plockat ihop den,kanske bör dubbelkolla allt. Det är säkerligen toppen som farit på den men vill prova med allt som går o göra först innan den rivs. Då till den stora frågan: Det jag undrar är om en 1992 525 tds topp passar på mitt block (toppen heter 2244250).Passar mitt svarta plast insug på den?Eller om jag tar hela motorn från 1992 tds 525,passar den då,fast jag har nyare pumpen i min gamla motor (1998)? Eller om jag tar en opel omega motor (tds),passar den direkt i min eller? Tacksam för all hjälp man kan få. JOLLE | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.