AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.901

Köpa beggad BMW, BMW/Bavaria-handel eller valfri bilbutik?

Sida 2 av 2
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Jag har tittat på den 325:sn med ljusgrå klädsel och tycker den var rätt trist och kändes ofräsh inuti. Bavaria Solna har en fin 2012:a 325ia som gått 1500 mil för 299000. Den kändes som ny. Men jag tycker priset borde ner 30 000 för att den skulle vara värd pengarna, med jänsyn till vad andra 325:ornkostar som är hyfsat nya.
TR
45
TR808
318D Touring -11
Nu kommer jag med lite ytterligare frågor, mer handlaroienterat. När jag söker omkring på Byt Bil så hittar jag de här bilfirmorna (och bilarna)

Från GT Bil:
Länk

All Invest:
Länk

Åsö bilhall:
Länk

Vad säger ni om ovan företag (och bilar)? De här handlarna känns ju som lite mindre handlare. Är det varningsflagg på dessa? Bör man se till att handlaren man handlar från är MRF-ansluten o s v?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bil 1 och 3 saknar xenonljus. Skulle jag aldrig köpa en så dyr bil utan.

-------
//Lövet
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Kanske dags att du bestämmer vilken motor du vill ha och sätter ett maxpris. Då blir det lättare att leta vidare.

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Är du inne på bensinare? Eller råkade det bara bli tre bensinare i det här urvalet?

Det är lite svårt att komma med åsikter annars - Men utifrån de de presenterat så antar jag att du är inne på bensinare, kanske för att du får lite mer bil för pengarna? En motsvarande diesel är ju dyrare.

I övrigt är det fina bilar allihopa - jag gillar nog mest automaten eller M-sporten.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
För övrigt tror jag inte det spelar någon större roll om handlaren är "MRF-ansluten osv" för alla bilhandlare handlar med bilar för att tjäna pengar, och alla handlare kan ha ett måndagsexemplar stående utan att de VET att det är ett måndagsexemplar.
TR
45
TR808
318D Touring -11
AlexanderK:
Jag tror att "striden" Bensin VS Diesel kommer bli tydligare när jag kan jämföra BMW's bensinare och dieslar (i sluttampen på att ta körkortet just nu).
I dagsläget har jag mest kört bensinare (Golf) men också hunnit testa en Diesel (i form av en VW Touran) vilket jag inte alls gillade. Det kändes mest som att köra traktor på något märkligt sätt. Jag har dock en känsla av att skillnaden på BMW's bensin/diesel-motorer är betydligt mer fin än Golf/Touran. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.