|
|
|
|---|---|
|
bmw 328 98 e46.bilen går igång men dör efter ett par sekunder den varit igång, och sen går det starta den igen samma visa igen, funderar på prova byta kamaxelgivare avgas och insugsidan kostar ju inte så mkt. har ni nån tips vad det kan vara eller låter det rimligt med dom givarna? | |
| Det är inte startspärren som krånglar då? Brukar gå att starta bilen men den dör efter några sekunder. | |
|
Kanske det är det men hur fan kopplar man bort Den? |
|
| Har du möjlighet att felsöka den innan du börjar byta saker? | |
|
Vet hur du menar.men jäkla omständligt o felsöka Med bogsera o man får ta ledigt från jobb. Kamaxelgivaren e billig o enkel o byta på insug sidan Men det andra sidan vet jag ej för jag har aldrig Bytt sådana.har bara ägt e36 detta är min Första e46.köpte den så här att den ej starta. Kanske kan vara soppa pumpen ochså kanske Utgår från allt är oservat för serviceböcket är rena dass papper I mina ögon. |
|
|
Vet hur du menar.men jäkla omständligt o felsöka Med bogsera o man får ta ledigt från jobb. Kamaxelgivaren e billig o enkel o byta på insug sidan Men det andra sidan vet jag ej för jag har aldrig Bytt sådana.har bara ägt e36 detta är min Första e46.köpte den så här att den ej starta. Kanske kan vara soppa pumpen ochså kanske Utgår från allt är oservat för serviceböcket är rena dass papper I mina ögon. |
|
|
Lika lätt att byta på utlopps sidan (nästan lättare för man slipper kablen som inlopps sidan har). Det du beskriver tycker jag låter mer som soppa pumpen. Alla fall något med bränslet. Precis som den får soppa när du vrider om nyckeln och den matar fram, men när den sedan stått igång ett tag så kan den inte ge tillräckligt med soppa och dör. Jag hade börjat med soppa filtret (lätt att byta) sedan bränsle pumpen. |
|
|
jag köpte bilen igår så jag har inte hunnit forskat så mkt.sitter bränslefilter under bilen där bak? testar o byta kamaxelgivarna har beställt sådana kosta inte så mkt. ja det kan vara pumpen som bråkar,ja när du får igång den så pluddrar den i 10 sekunder sen dör den sen e den svår o få igång igen.så det kan ju vara soppa pumpen.säkert tanka 20 kronor raggare som haft den innan. |
|
| Bränsle filtret sitter strax under förarstolen. Om jag minns rätt är det liten svart plast bit som sitter i vägen med 3 skruvar bara. | |
|
Inga lampor som lyser för dig i instrument panelen? |
|
|
tror inte där lös nån lampor,men batteri har varit dött en hel del och då har allt möjligt lyst.men jag tror nog på pumpen men jag börjar med byta kamaxelgivarna och bränslefilter.pumpen ska jag se om jag hittar på ebay eller nån annan billig internetsida. bilen står på laddning men som sagt den kan bete sig som det verkar vara bränsle pumpen eller nåt med bränsle tillförselen,. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.