|
|
|
|---|---|
|
Kompisen som har en e36 325ia vill uppgradera sina bromsar till m3:ans. Efter att vi skaffat kompletta ok med hållare, skivor och belägg stötte vi på ett problem. Bromsskivan kommer för långt in för kunna passa in själva hållaren för oket så denna placerar sig snett. Vi har provat med ena hållaren att slipa bort klackarna till infästningen på dessa och då kommer ju själva hållaren längre in men risken är väl att den kan bli för klen och gå av när man bromsar kraftigt. Vi borde fortfarande slipa ner 3-4mm för att skivan ska passa bra in utan att hållaren blir sned. Är det nån därute som konverterat sina till m3:ans och hur gjorde ni? ** be as free as you want ** | |
Grusse |
Enklare och framför allt bättre att sätta en spacerskiva innanför bromsskivan. Du ska ju absolut inte slipa ner fästet till oket, det gör att oket kan svikta lite, och pedalen känns svampig. Jag gjorde så på min M3 E30, när jag konverterade till M3 E36:ans bromsskivor, bara att maila mig om det skulle vara nå fler frågor. |
|
Måste man byta något mer än ok,belägg och skivor om man upp graderar till m3 bromsar?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.