AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
440

Lite små problem med bilen!

Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
Jag har en 525IAT -93 som har lite små problem.
1. ena skyllt belysningen fungerar inte och det är några kablar vid gångjärnen som är nästan av, min fråga, är kablarna svåra att byta själv jag antar att man antingen byter eller lagar alla kablar i kabelstammen vart kan man skarva kablarna?

2. får ett felmedelande i check controllen att jag har förlite kylarvatten fast att den är lagom påfylld, sitter det någon givare där som kan gett upp?

3. yttligare ett felmedelade kommer upp ibland, brake lt curcit, vad betyder detta??

4. Vart sitter fläktmotstånden har läst massor av inlägg men det är olika svar, min fläkt fungerar bara på 4:an ( ibland ) och ibland kommer det en röklukt när man kör fläkten på lägre effekter
OBS bilen har AC

KÄRLEK KOSTAR!
Tigerr
2. Det sitter en kännare som känner av volym. Men kolla upp det för säkerhetsskull! Det kan vara något litet läckage, och små läckage blir större med tiden! Sen så kan det vara något annat som spökar - Luft i systemet tex! Om det är en liten läcka så bildas det ett tryck så volymen kylvätska ser helt okej ut, så kolla upp det omgående!

Tigerr
Avseende felmeddelande för låg nivå i kylaren så sitter det en givare i botten på kylarens expansionskärl som troligtvis har gett upp, kostar ett par hundringar att köpa en ny på BMW.

www.malte-racing.com
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Brake lt circuit = bromsljusfel
Kan vara en trasig lampa eller lite oxid. Systemet är så känsligt att det kan reagera på olika typer/märken av glödlampor vid de olika bromsljusen.

Mvh
Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
Tack för svaren!!!!

KÄRLEK KOSTAR!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.