AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
16.355

Skönt med folk som tror på sig själva!

Sida 3 av 5
Lasse Karlsson
andreas_lofgren!

Folk?? är det du det??

Du har väl aldrig gillat mig nått vidare, pga att jag tycker helt olika gentemot dig, vad gäller värdering av bilar, försäljningar osv, osv

Förstår inte hur man kan racka ner på folk, bara för att dom har en annan uppfattning än man själv har!? eller drar igång en tråd, man inte själv gillar, men det är ju upp till dig!! Jag har aldrig startat nån "skit" kastning på detta Forum! men jag tänker inte ta vad som helst, utan att gå i försvarsställning .

HA DET!

modolasse
Karl-Hilding
Du har rätt i en sak modolasse.
Det var inte den sjaskiga bilen - städad eller inte - och inte din annons du ville diskutera.
Det var killen som ringde upp dig som gjorde dig frustrerad.
Men man måste gå tillbaka till källan och källan är din annons som är bedrövlig minst ut sagt.
Tips:
Nya bilder med nystädad bil. Bort med tidning mm bakom stolsrygg och plocka bort selen bakom stolen. Och för guds skull plocka bort kablarna som sticker ut.
Torka av instrumenbräda och försök att snygga till baksidan på stolarna om du nu vill fota DVD-skärmarna. Och försök att tona ner alla felen som finns.
Du skriver om dem nästan med stolthet.
Är inte alls förvånad om någon bjuder 25 papp heller.
Men de flesta som kollar din annons springer till nästa fort som fan!
Ba
328
Basilika
E39 530im
Programmer: Vi har fått erbjudande på max 25k av olika bilhandlare o bestämde oss för att sälja bilen privat o sedan kunde göra bättre deal på nästa köp. Vi har vi kollat runt vad denna modellen är prissat på blocket. Begär man för mkt får man inget sålt. Sedan har jag o sambon pysslat om bilen i nästan 3h dagen innan försäljning med att frächa upp bilen (inkl smörja in skinnstolarna)!. Bilen såldes med havslitet ms-däck. Kan inte hålla med att priset är i underkant, men däremot får köparen mkt bil/utrustning/ok prestanda för pengarna. Förvisso var min en -01a, men Allt fungerade + NY-besiktigad! (så vad är det som inte är jämförbar förutom årsm?) Vi fick många mail och samtal (inga oseriösa/otrevliga/jobbiga samtal) på direkten och nästa dag kom en man o köpte bilen. Ibland får man vara lite mer realistisk o ge upp de sista tusenlapparna, men ibland har man ju tur som får en bil såld för sitt drömpris. Jag säger inte att Lasses bil är alldeles för dyr på nåt sett. Den är säkert värd sina pengar enl honom. Det finns marknad för det mesta idag och folk har lättare för info med saker o ting som aldrig förr. 42k är inte ömöjligt för Lasses bil om rätta köparen bara dyker upp.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Basilika, jag menade bara att om du sålde till utsatt pris till första som tittade och du dessutom hade flera intresserade så så kanske bilen var prissatt i underkant. Inget fel i det för att få till en snabb och smidig försäljning men priset är kanske då inte ett helt ok som referensvärde.

I övrigt har jag ingen koll på E39-priser numera. När jag sålde min 530i -01 för snart två år sedan så fick jag 86'.

___
//Ulf
Omg den där bilen ser inte ut och vara frisk.
Behöver grovpoleras grovrekonditioneras grovstädas in och utvndigt.
Bränn mattorna och torkarna där bak så får du säkert en 15 000kr för bilen.
Sh
9
Sharki
760i E65-07
helt ärligt så tror ja faktiskt killen har fattat att han måste städa bilen och lägga ut på blocket igen, kan ni vara snälla nu o sluta påpeka de hela tiden?

If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Lasse har ju en poäng i att det inte är så slugt att ringa på en bil utsatt för över 40k och bjuda under 30k och i den vevan dessutom vara otrevlig...

Sedan var bilen är värd är ju en annan fråga som jag inte tänker kommentera.

Ett bättre köparupplägg hade ju varit att antingen ge fan i att ringa eller ödmjukt fråga om bättre pris och kanske fått ner den till ung. samma genom att vänta lite och räkna på skavankerna.

Jag brukar inte ringa alls om priset är helt galet. Slösar bara tid för mig och säljaren, ingen vinner i ett sådant läge. Jag avskyr folk som skambjuder på bilar jag har ute till försäljning eftersom jag hellre lägger mig i underkant för en snabb affär än att försöka tatta ihop en sista femhunka.

Lasse Karlsson
Öppnar denna tråd igen! då jag tycker diskutionen runt denna vad avser hur man uppför sig o beter sig mot andra är ganska intressant!! + att detta återigen kommit upp ism en annan tråd på detta Forum!!

Observera nu A.Lofgren, Phoenix M3 med fler! att jag inte öppnar tråden igen, ism med att jag ska sälja en bil!! Utan för att jag som sagt tycker det hela är intressant, ur ett mänskligt perspektiv!!

Utgånspunkten var kortfattat att jag skulle sälja en bil, som i mångas tycke var mer eller mindre skrot!! La ett pris på Blocket i min annons, och där stod alla fel o brister med!! Fick samtal från en idiot,som skambudade, och jag tackade nej till affär, varpå jag får en utskällning, där personen ifråga anser att jag ska sälja till honom pga att bilen är skit osv osv + att annonsen suger osv osv!!

Så beter man sig inte mot en annan människa!! så är det bara!! och det va utifrån detta jag startade tråden!! Fick då bla annat från A.Lofgren att det var jag som var arrogant o otrevlig, då jag inte tyckte att man beter sig så, när man som Lofgren + flera till tyckte att man borde kunna ta, då man sätter ut en sån skitbil i en sån skitannons!!

Okej! annonsen va inte bra, o bilen va kanske inte heller i nått "superskick"! Men det hör ju inte hit!! hans beteende var inte OK!! o det var därför jag startade tråden!!(vilket jag inte skulle gjort!!).

Nu till frågan runt fortsättningen i tråden!? Karl-Hilding!! oavsett hur priset på bilen var satt eller hur annonsen såg ut!?

Gjorde personen ifråga rätt som ringde o i stort "trakaserade! mig, då han ville få till en affär??

Svarar du ja på det!! så bör du allvarligt, söka hjälp vad avser: hur man behandlar andra människor!!

Det är helt okej att tycka!! men att bedöma o behandla andra illa utifrån vad dom anser, säger eller gör, DET ÄR MOBBING i sin rätta bemärkelse

Som sagt: skit i bilen, annonsen osv, o svara på frågan!!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det var en usel annons vill jag minnas. Går man ut och ser ut som skit lär man inte dra hem annat än skit heller.
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har du druckit sprit herr Karlsson eller varför hittar du bara på saker ur tunna intet? Har inte skrivit någonting av det du påstår. Länka till de inläggen eller sluta skriv trams.

-------
//Lövet
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Lasse, ta det inte personligt, men det hade varit mycket lättare att ta dig seriöst om du hade skrivit som vanligt folk och inte haft utropstecken efter varje mening som om du skrek...
Visa användare
2.335
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Ja du låter så upprörd med alla utropstecken.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Vad fick du för bilen till slut Lasse?
Lasse Karlsson
A.Lofgren!: Okej! vad kallar du då inlägg nr 15 i denna tråd för!?

Lus!: Menar du på fullaste allvar, det du skriver? Ska man ha skit, om man råkar skriva en dålig bilannons? Menar du det på fullaste allvar? Ja! då är du ju inte spelklar!!

Naikon: Har du inget bättre att komma med, än att racka ner på min svenska? Försök skriva nått konstruktivt istället!! Skaffa en åsikt o sluta jiddra!!

Sverige: Samma kommentar till dig som till Naikon!!

Esox; Har du inte med att göra!!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det menar jag helt klart. Säljer man vad som helst dåligt får man dåliga svar. Prova gå ut sunkig på krogen så får du sunkiga napp. Fiskar du med uselt bete får du uselt eller inget napp. Gäller annonsering med. Man får usla svar med bra annonser med men sällan eller aldrig bra svar på dålig annons, oavsett vara. Det är jag övertygad om att du också ser och håller med om.
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du kan omöjligen vara läskunnig Lasse. Eller så är du Mytoman. Det står ingenting av det du påstår i det inlägget.

-------
//Lövet
Lasse Karlsson
Lus: Du kan ju inte va läskunnig! eller också står du för en rent vidrig människosyn! Min fråga var: Ska man behöva bli trakaserad/förnedrad/mobbad, för att man sätter ut en dålig/undermålig bilannons?

Svara nu inte på nått annat! som nån j.... politiker, utan svara på frågan!!

Svarar du nej som förhoppningsvis en stor majoritet skulle göra! så är du förlåten, för att du misstagit dig eller missförstått eller dyl!

Men som sagt o som gud förbjude: blir svaret ja, så tänker jag inte ens kommentera det hela! Då är du bara patetisk(men tyvärr finns ju massor av den sorten!!)
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Måste ju fråga varför TS tar upp detta efter 4 år? Har du funderat på detta i 4 år Lasse?
Alla har vi stöt på spydiga köpare bara glömma och gå vidare
Mvh
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Skit in - skit ut, jag vidhåller. Gör man dåligt material får man dålig feedback. Kan man dessutom inte ta till sig av konstruktiv kritik, vilket du fick i massor i denna tråden, då är man nog ständigt "utsatt, mobbad och kränkt". Är jag patetisk nu, Lasse? Vad förväntar du dig egentligen? Är du en av de där lättkränkta som gråter ut i kvällspressen när folk varit dumma mot dig? Jag fattar inte vad en förmodat vuxen människa är ute efter som i detta fallet? Glöm och gå vidare, förstår verkligen inte vad du vill ha för typ av bekräftelse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.