AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
16.353

Skönt med folk som tror på sig själva!

Sida 1 av 5
Lasse Karlsson
Tjena BMW-älskare!

Lite "sarkasm" i rubriken, men man blir aningen trött! Ringer en lirare för att kolla om 530: in jag ska sälja, finns kvar!? Har den kvar! och då börjas det!

- Jag är BMW mekaniker; och då du inte har nån servicebok till din Italienimport, så är den sannolikt "skruvad"! Tror inte det, sa jag, och då fortsätter det: Är redo att ge dig 28000(vill ha 42000) för den imorgon, släpper du den då? Inte aktuellt, sa jag, och då kommer slutklämmen: Den där kärran får du inte mer för, så jag gör dig en tjänst genom att köpa den för 28000!

Mitt svar blev, vänligt men bestämt: behåller den! och då avslutar han med: ja! det får du "fanimej! göra, varpå han slänger på luren, utan att ens säga hej!

Även om han gett mig ett OK, bud, skulle jag inte sälja till en sån snubbe! Hur kan man tro att man kommer att få köpa en bil, bara för att man, som man själv tror, har de rätta argumenten! Å sen hur man kan vara så otrevlig, till på köpet! Det är en gåta!

HA DET!

modolasse
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Kul med ännu en sälja-bil-tråd med dig Lasse :)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Verkar ju vara en trevlig prick du träffade på där.. Inte..

Finns andra som kör liknande upplägg men inledningmässigt är riktigt trevliga. Har massa seriösa frågor och uppehåller dig gärna en halvtimma på telefon. Sen avslutar dom med ett riktigt skambud vilket gör hela situationen ganska märklig. Personligen har jag lärt mig att känna igen "snackpåsarna".. Men varje gång man har en bil till salu går man i någon snackfälla som sen avslutas med ett helt absurt bud som ligger 30-40% under utgångspriset.

Kan faktiskt i detta fall gilla personer bättre som ringer, ställer några snabba frågor och sen avlägger sitt skambud så man snabbt kan gå vidare och vänta in en seriös spekulant..