AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
16.353

Skönt med folk som tror på sig själva!

Sida 1 av 5
Lasse Karlsson
Tjena BMW-älskare!

Lite "sarkasm" i rubriken, men man blir aningen trött! Ringer en lirare för att kolla om 530: in jag ska sälja, finns kvar!? Har den kvar! och då börjas det!

- Jag är BMW mekaniker; och då du inte har nån servicebok till din Italienimport, så är den sannolikt "skruvad"! Tror inte det, sa jag, och då fortsätter det: Är redo att ge dig 28000(vill ha 42000) för den imorgon, släpper du den då? Inte aktuellt, sa jag, och då kommer slutklämmen: Den där kärran får du inte mer för, så jag gör dig en tjänst genom att köpa den för 28000!

Mitt svar blev, vänligt men bestämt: behåller den! och då avslutar han med: ja! det får du "fanimej! göra, varpå han slänger på luren, utan att ens säga hej!

Även om han gett mig ett OK, bud, skulle jag inte sälja till en sån snubbe! Hur kan man tro att man kommer att få köpa en bil, bara för att man, som man själv tror, har de rätta argumenten! Å sen hur man kan vara så otrevlig, till på köpet! Det är en gåta!

HA DET!

modolasse
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Kul med ännu en sälja-bil-tråd med dig Lasse :)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Verkar ju vara en trevlig prick du träffade på där.. Inte..

Finns andra som kör liknande upplägg men inledningmässigt är riktigt trevliga. Har massa seriösa frågor och uppehåller dig gärna en halvtimma på telefon. Sen avslutar dom med ett riktigt skambud vilket gör hela situationen ganska märklig. Personligen har jag lärt mig att känna igen "snackpåsarna".. Men varje gång man har en bil till salu går man i någon snackfälla som sen avslutas med ett helt absurt bud som ligger 30-40% under utgångspriset.

Kan faktiskt i detta fall gilla personer bättre som ringer, ställer några snabba frågor och sen avlägger sitt skambud så man snabbt kan gå vidare och vänta in en seriös spekulant..

Men Lasse den där är INTE från Italien, den är med största sannolikhet från Belgien (har inte koderna som Holländska brukar ha samt att skatten är skyhög i Holland så dem brukar inte skicka egna bilar på export).

Länk

Har du gjort utdrag från BMW? Om inte gör det så du har något att visa upp på dem som undrar över historiken.

Jag kan förstå köparen för med den mängden fel drar sig väldigt många från att köpa, dessutom med 8äg i Sverige sedan importen 2007 och inga värmesitsar.

Länk

Om jag var du skulle jag åtgärda om inte alla så de flesta felen speciellt när det både är enkelt och billigt att åtgärda dem.

Mvh Stephan
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle tro att de flesta E39or i den prisklassen har några fel. Då är det väl hyffsat ärligt att skriva det i annonsen?

Själv skriver jag inte telenummer i annonsen längre utan bara mail. Man märker direkt vilka som är värda att ringa upp och diskutera med.

Värdet? Tja 42 tror jag blir svårt eftersom det går att få tag i riktiga M-sport för de pengarna men 28 kanske är lite lågt.

-------
//Lövet
När de bara överöser en med skit om hur dåligt objektet är så brukar jag fråga.

Men varför ringer du då mig?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
En klassisk bilhandlarbild på inredningen, man vänder ratten ett halvt varv och fotar så man inte ser förarstolen.

Än du intresserad av att få 42" eller ens nått i närheten, kanske du skulle städa bilen innan du fotar och lägger ut annons, bilderna nu skvallrar om en ägare som inte alls bryr sig om sin bil.
Såg annonsen, för 42 måste alla de fel du beskriver fungera.
Varför ska de köpa din bil som är svår att få i växlarna när de kan köpa en utan det felet för samma pris?
Sn
50
Snåljåpen
320dA Touring -08
Folk vet verkligen inte hur man prutar. Man måste alltid vara trevlig och verka som man är lagom intresserad av objektet. Men det viktigaste är att inte ha bråttom. Jag brukar säga att jag skall räkna på ekonomin och återkomma. Efter ett antal samtal brukar säljaren vara uppmjukad och mer desperad av att få sälja och prutar således själv ner priset utan att jag behöver göra något.
Karl-Hilding
Att inte städa bilen innnan man fotar...
Den annonsen ger bara dåliga vibbar.
Lasse Karlsson
jag var inte ute efter, "feedback" på min annons eller dylikt! Utan det är stilen/sättet jag ville ventilera

hur i h....... vet man att en bil är skruvad, om man inte öht sett bilen i verkligheten?? sen ringer man inte upp folk en fredagkväll, pratar massa skit, och är allmänt oartig!!

Sen om bilen är städad eller ej är väl min ensak! det var inte det tråden skulle handla om!! Den var städad! i övrigt fåtr ni tro vad ni vill

Sen stephan 735i, så ringer man väl intev alls om bilen är så sunkig, eller??

HA DET!

modolasse
Andreas; Det är onormalt mycket fel på denna 03a eller tycker du att man kan förvänta sig trasig bakrutetorkare/spolare, trög växellåda, pixelfel i färddator, trasig yttertemp, ett förstört sommarhjul, ingen servicebok och trasig pdc?

Med dessa fel och brister är 28tkr helt okej betalt man tar ju en risk (samt står inför en hel del arbete) genom att köpa en sådan bil och då ska det vara värt att ta den risken.

Den 99as VW Passat med 27600mil som jag precis tagit över kommer inte ens upp i hälften så många fel så att förvänta sig en mängd fel bara för en bil är lite äldre är ingen sjävklarhet. Det som felar Passaten är vänster spegels elstyrning och ett par högtalare i övrigt full funktion.

Mvh Stephan
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Bilen ser sliten och trött ut.

Slitet huvemblem, lilla luckan till dragöglan saknas i fram, torkarbladet i bak saknas, ser även ut som nederdelen av innerskärmen saknas höger fram.

Detta utöver all smuts man ser på bilderna.
Lasse; Dem som tiltalas av en sådan bil vill pruta för att ha marginal och troligtvis investera lite grand och sedan sälja. Jag hade bara varit intresserad om jag satt på E39delar och hade tillgång till en verkstad samt fått den billigt. Så tyvärr du kan nog förvänta dig fler samtal som det i fredags.

Ett utdrag från BMW om miltalet gör att du slipper hantera frågor om skruvning.

Mvh Stephan
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför skapar du dessa trådar när du ska sälja dina bilar Lasse? Det är ju alltid exakt samma sak:
"Alla andra är dumma i huvudet som inte kommer och köper min bil för det jag bestämt den är värd".

-------
//Lövet
Ba
328
Basilika
E39 530im
Fick 29k för min 530t (man) -01 tyskimport -04, 3 ägare (med mig), 22xxxmil, Nybesiktigad (4feb, såld 5feb), skinnstol (el), eltak, 16:9 nav,elratt, pdc, nyserv mm. La ut den för 29k. Förste man som kom, klippte bilen - utan prut. Skulle Säga att 28k är ändå ganska bra pröjs för din 530. Lycka till med försäljningen.
Jag lämnar aldrig ut mitt nummer i annonsen, seriösa får maila... Jag orkar inte med folk som ringer och bråkar på kvällarna.

Sen vet jag att en del tycker det är oseriöst att inte lämna ut numret men jag orkar helt enkelt inte med alla idioter.
La
101
Lasse540
540iA -01
Ser ut som du kört folkrace med bilen. Blir du erbjuden 28' så sälj den ögonblickligen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Folkrace var ju att överdriva till löjedom. Ser väl ut som en brukskörd bil hos någon som har entusiastbilar att lägga krut på. Men misströsta ej. Det är inte första gången AP:s finsmakarliga tycker att en tio år gammal brukskärra ska se ut som ny ;)
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
"Spekulantens" uppförande kan ju absolut diskuteras men budet var inte så dåligt som du verkar tycka. För att det ev ska vara möjligt att få ut 42000:- för denna bil så måste den vara felfri.
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Allt över 25,000 är bara att tacka ja till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.