AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
578

El-Motorn till fönster är slö på e34

mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Hej! Jag har sökt på forumet men har inte hittat något som sa mig mycket, därför gör jag ny tråd om det. Det är nämligen såhär El-Motorn till bakrutorna är ganska orkeslös. Jag förstår inte vad felet kan vara, är det möjligt att el-motorn är slut och behövs bytas? Eller finns det knep på att laga elmotorn på bakre fönster? Det går hyfsat fort att ta ner rutan, men när jag ska ta upp båda rutorna så går det jätte slött. Ibland hyfsat många sekunder innan den är uppe. Ljudet på elmotorn irriterar mig ganska mycket. Låter nästan som en radiostyrd bil.
Hur kan jag åtgärda felet? Någon som haft linande problem på sin?

Hjälp uppskattas. Tack på förhand. Mvh Mike
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
hur sitter rutorna fast? kanske nån led som e kass? hissa upp rutan lite mer än hälften o se om du kan lyfta den eller i sidled, annars kan ju såklart motorerna vara slute eller behöva smörjas.
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

Jag har testat på min bil hur fort rutan åker upp.Det är ingen raket
så att säga fram 5,4 sek bak 6 sek.Man kan nog inte jämföra
med en ny bil.Du pratade om hyfsat många sekunder!!

Bara Min Wagn!
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Tackar för svaren!

dd: Rutan sitter fast som den ska. Den är inte lös någonstans!

TNK: 6sek? På min (fram) är det likadant som på din tror jag. Hur går hur friskt som helst. MEN bak kan ta upp till 15 sekunder..

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
ta av klädseln o kolla. det skall smörjas lite överallt för o funka, men om motorn låter konstigt så kanske det e dags o öppna den o kolla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.