AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.205

Köpa Mac-audio högtalare från Tyskland?

La
101
Lasse540
540iA -01
Har hört bra om det Tyska märket "mac-audio" och Ljudia här i Sverige säljer ett 5,25" kit som heter cfx 2.13 för ca 2000kr. Nu har jag hittat en shop i Tyskland som säljer ett kit som heter StarX 2.13 (som verkar vara efterföljaren till CFX) för 1370kr ink. frakt till Sverige. Lite undrande är jag ju ändå då jag bara hittat Ljudia i Svedala som säljer mac-audio. Är det någon här som har högtalare av detta märke och kan berätta vad dom tycker om dom?

Länk
Vad är de som är speciellt med dom? Inte modellanpassad eller någonting vad jag kan se?

Kör på något märke du vet du blir nöjd över, mac-audio har jag inte hört men de finns mycket bra märken i sverige. DLS, amega, focal mm.
La
101
Lasse540
540iA -01
Nej, det var mest ren nyfikenhet som fick mig att kolla på dom här.
Visa användare
60
cbrkungen
320D Touring -11
X6 d30xdrive -15
Tja Lasse!
Jag kan starkt rekommendera detta märke.
Backes ljudbyggeri ute på Ekerö var en av de första att sälja detta.
Och på den tiden så lät det väldigt bra förhållande mot vad det kostade.
Mac-audio är / var ett välrenomerat märke i hela europa men slog inte så stort på nordiska marknade.
Men de hade i alla fall väldigt mycket modellanpassade högtalare förr.
Mvh Robban
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Det finns fler än Ljudia som säljer Mac audio, dock har de jag känner till ej webshop.

Återförsäljare för Mac audio i sverige är:

Sweden
M. + A. CARLSSON AUDIO AB
Kinnesäter/Gössätersvägen 21
53394 Hällekis
Phone: 0046-510 543 110
Fax: 0046-510 543 110
E-Mail: macaudio@algonet.se
La
101
Lasse540
540iA -01
Jag köpte kitet jag nämde här ovanför. Det var på håret att dom gick in i lådorna i dörrarna. En annan kille hade monterat dom i sin E39 och dom hade passat sade han . Men som sagt det var på håret. Dock har jag inte lyssnat på dom än. Fortsättning följer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.