|
|
|
|---|---|
|
Köpte en E61 för nån månad sen där ägaren sa att kompressorn till nivåregleringen var nyligen bytt. Märker nu att man hör kompressorn ganska ofta och den går en bra stund varje gång man startar bilen. Är det här normalt eller är det dags för ett nytt kompressorbyte? (Har inga bevis för att den verkligen är bytt tidigare) Tack //Dan 524i -04 | |
|
hej hör att min går ca 5sek när jag stängt av bilen hör den aldrig annars mvh mikael |
|
|
Min nuvarande brukar också gå en liten stund när jag startar men bara hemma pga parkerar i en backe på garageuppfarten Annars går den nästan aldrig Min gamla gick mycket längre men den var inte byt Ha deT |
|
| Om den nyss va bytt kan man ju fråga sig vart kvittot finns? Vem bytte den? | |
|
Tidigare ägare bytte den själv och köpte samma kompressor som BMW använder från en annan leverantör men som sagt inga bevis på detta. Vad händer om den slutar funka helt? Sjunker bilen ihop bak, körbar? |
|
|
Den skall endast gå om sensorerna vid varje jul känner av en ökad belastning på bakhjulen.. Den kan dvs starta om man parkerat på ojämn mark eller dylikt ett kort tag vid start eller stopp. I ditt fall låter det som du har ett mindre läckage nån stans. Dvs den startar för att kompensera att den har sjunkit lite och återställer höjden tils sensorerna är nöjda. Har stor erfarenhet av systemet då jag har rivit isär och lagat det på min förra e61a. Har även hjälpt bekanta med samma fel. |
|
| Vid varje hjul skall det stå :) ge mig en editfunktion! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.