|
|
|
|---|---|
|
tjenna alla glada ! har sprungit på ett smärre problem, tar det från början, har en 325:a -93:a kassa avgasvärden (krökta ventiler på avgassidan med fasit i hand) sen skrap i den kassa getraglådan, sen hade jag en 525:a ståendes som tyvärr rosten hade tagit, beslutade mig för att bulta över motor och låda från 525:an till 325:an, sagt och gjort, vädligt mycket pyssel, sumpbyte, motorfästen, oljepickup, bygga om spakstället, pussla ihop kardanen och divese annat, är någon intresserad så hade jag kunnat förklara lite mer utförligt om hur mycket jobb det var med det, men iaf, motorerna var likadan till den milda grad att det således i slutänden ska fungera klockrent var min tanke, problemet var bara att när jag startade upp bilen efter motorbytet, så gick den blurrigt, och svarar inte riktigt på gaspådrag, och misstankarna gick åt hållet att jag råkat skifta plats på två av alla givare till motorn, blev lycklig ägare till ett carsoft 6.5 här om dagen, bara det var en rejäl fight att få att fungera, men till slut gick det, fick iaf fram felkoderna: 11 - cooling liquid sensor voltage is not plausible 12 - oil temperature sensor voltage is not plausible (fick även fram lite andra felkoder på "inst, cluster") om det skulle vara till någon hjälp som kan jag skriva dom med, men, hur eller hur, som sagt så hade jag misstanke om att jag skiftat 2 av alla kontakter på motorn fel (skulle märkt upp det bättre, men eftersom jag bara klippte kabelhärvan på 525:an så trodde jag att genom att koppla kontakt för kontakt koppla bort den avklippta kabelhärvan och koppla i den som sitter i bilen att jag skulle reda ut det, men hade antagligen fel) frågan är helt sonika, om man kollar på felkoderna, om det är som jag misstänker att jag skiftat 2 kontakter fel? och om min misstanke stämmer, var på sjävla M50B25:an är dessa placerade? har kollat på RealOEM men hittar inget, om någon möjligvis har en bild, samt om det är 2/3 sladdar till dessa givare (instinktivt säger det mig 2) men man vet alldrig, och så får jag försöka rädda denna fredagskvällen med ! och så får jag önska alla en trevlig helg och tack på förhand ! / MvH Tom Där förnuftet slutar, börjar underverken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.