|
|
|
|---|---|
maus |
Hallå, Jag har länge funderat på att köpa en vettig bil och har kollat runt lite och kommit fram till att en 7 serie vore perfekt och man får mycket bil för pengarna! Jag har hittat en kanon fin BMW 735ial -98 med snart 11.000 på mätaren. Den har så vitt jag vet all utrustning för utom navi. Den har två tidigare ägare varav en är en svensk ambassadör som importerade den ifrån Belgien -00. Alla papper och servicebok är i ordning. Bilen har sov på alu fälg, vita blinkers osv för att se ut som en -00. Begärt pris är runt 170.000! Så vitt jag vet så är modellen inte såld i Sverige och därav lite svårt att få reda på värde samt kända fel osv på bilmodellen så jag undrar om det är nån som känner till dessa saker? Tacksam för svar Magnus |
|
Kända fel är ganska precis desamma som på övriga E38:, dvs. inte särskilt många om bilen är välskött. Värdering är ju lite värre, men jag tror nog du kan räkna med att slå av ca. 5-10% på priset för en 740 med samma utrustning. Mitt tips är att ställa samma fråga under värderingsforumet (om du inte redan gjort det) så får du säkert lite vettigare svar. Lycka till! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
maus |
Quixotic2, Tack skall du ha, missade värderings forumet men det är fixat! /M |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.