|
|
|
|---|---|
|
Hej skulle behöva lite hjälp med felkoder till min bmw. Har googlat runt men inte hittat något... Har en e39 535ia och när jag skulle köra iväg häromdan så backade jag ut från parkeringen och för att sedan köra iväg. Dock så när jag la i D för att köra iväg så först så varvades motorn upp sedan hög den till framåt, antar att kopplingen inte tog. Sedan kom "transmission failsafe program" upp på skärmen. Använde bilen dagen innan och då fungerade den felfritt. Så kopplade bort batteriet och laddade det (läste på någon annan tråd att det kunde hjälpa) det hjälpte inte. så tog bilen till verkstaden idag för felkods-avläsning och fick följande: 38 Växling, signal för stor 31 Växelkontroll, felaktig 35 Växelkontroll 3:ans växel felaktig 36 Växelkontroll 4:ans växel felaktig 90 Temporär ESP-regulator passivkoppling har föerkommit 89 Batterispänning, för låg 81 Trycksensor avbrott 140 Karakteristiktermostat, avbrott 33 Kamaxelstryning (rad 1) felaktig 164 Atmosfärstryckgivare, felaktig signal 10 Lambdasond (rad1, sensor 1) fel signal Antar att de sistnämda inte har med felet att göra med tog med dem iaf. Tacksam för svar på vad felet kan bero på Simon | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.