AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.272

E39 528i Dör när man gasar och har taskig tomgång!

3M
718
3MW
E36 Ti
Har en 528i som gick skit bra tills jag kände att det ryckte till lite när man varvade ur 3:an. Sedan blev den värre och nästa dag så gick den knappt att starta. (gick väldigt dåligt och ryckig och svarde knapp på gas pedalen).

Så jag fick felkod kamaxelgivaren. bytte den, passade även på att byta vevaxelgivare då jag ahde nya liggadens. Bytte LMM mot e bättre beg.
Samma problem fast nu gick den knapp att köra i mer än 10km/h,

Så jag letade vacuum läckage och fick montera av Ccv:n, rengjorde den bytte samtliga anslutingar och ja det var spruckna anslutningar. på tre utav slangarna.
Var glad när jag monterade ihop den och trodde att den skulle gå hur fint som helst men fan va fel jag hade :( bilen gick som innan. dvs taskig tomgång som en traktor och dör ibland på tomgång och så fort jag gasar så dör den. men leker jag med pedalen så hoppar den till 3500rpm men där är det max.

Vad ska jag göra? får ingen fel kod nu heller efter bytet utav kamaxelgivaren.
Kan det vara bensinpumpen? tänkte felsöka den ikväll efter jobbet.

Tacksam för all hjälp! Annars säljer jag skiten som GDS bil snart!
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Katalysatorn rasat vid urvarvningen och täppt igen? prova dela röret före kat.

628csi
3M
718
3MW
E36 Ti
Trodde jag med då när bilen står på tomgågn så blåser det knappt ut något vid slutröret... Så jag plockade av Katalysatorn från grenröret och provade starta bilen på så sätt (MED hörselskydd :) ) Och samma symptom. Har även kontrollerat bensinpumpen samt relät och alla säkringar...
Sitter verkligen fast!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan kamkedjan ha rappat en kugge eller så?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
3M
718
3MW
E36 Ti
Skulle den då starta Isåfall fast gå dåligt på tomgång?
3M
718
3MW
E36 Ti
det var ca en kvarts tank, nu körde jag i ca 12liter till igår och bilen gick hur bra som helst. sedan så ställde jag bilen kvar i garaget och idag är det samma sak igen :/ (soppa mätaren ligger på mellan halv och en kvart)

Ska fylla upp med 12liter senare för att se vad som händer.
3M
718
3MW
E36 Ti
Nix, nu är det ca 40liter i tanken och den beter sig som frön början dvs startar fint. Går skit på tomgång och sedan håller den på att dö, försöker jag gasa så dör den direkt....

Tips, idéer och hjälp uppskattas!
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hur går bilen med lmm urkopplad?

628csi
3M
718
3MW
E36 Ti
Den går inte alls, på tomgång så hostar den och skakar. kopplar man bort LMM så hostar den till extra och dör på en sekund.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.