AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.029

M5 E39 Skottsäker?

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Tja fanns m5 e39 att få som skottsäker?
Denna annons dök upp Länk
har mailat ägaren och frågat om han har utrustnings listan, fick svar att han inte har den.
Tvivlar på att M5 fanns att få skottsäker någon som vet mer?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Regnr - transportstyrelsen - chassinummer =
Länk

Han tror kanske att "S357A SCHUTZVERGLASUNG Protective glazing" är "skottsäkra rutor, men om jag inte har helt fel är det splittersäkrade rutor - dvs de har någon form av lamineringsfilm som gör att de håller ihop och inte splittras sönder vid en ev. kollision.

Vet inte om M5:orna gjordes i bepansrat utförande, men via M-individual kan man ju få det mesta så länge man bara betalar!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tråd på m5portal.com om den Länk och nej det fanns inga fabriksbepansrade M5:or ville man ha skottsäkert fick man köpa 540iA Protection som bland annat Säpo gjorde.

Mvh Stephan
ma
212
macattac
520d Touring -09
jag kan komma med min 300 win mag remington och skjuta på rutorna så får du svaret...:)
Buspelle
SCHUTZVERGLASUNG betyder väl okrossbara rutor, vilket innebär att de inte går att slå sönder och att det inte heller splittras. Däremot knappast skottsäkra. Utrsutningsmässigt är det väl dessutom sidorutorna det handlar om.....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Men den har ju skottsäkra dörrar oxå:-)

Bara det inte är sand i dem som Jeremy Clarksson testade för då går kulorna rakt igenom även med en ynka Glock.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
För övrigt riktigt schysst med skottsäkert golv! Man vet aldrig när man kan behöva det :)
Impnaz, man vet aldrig när man kör över en truppmina i rinkebykorset!
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Kan det inte vara så att något företag har konverterat den efter det att den lämnade bandet?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Någon som vet något om bilen i övrigt förutom påstådda skottsäkra rutor mm hehe
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Mina intryck står i tråden där. Där finns även kilometer-historiken från BMW (för den som inte orkar bli medlem för att läsa så kan jag säga att allt verkar OK med mätarställningen, som i dagsläget är 19100 mil). Jag kom dock inte överens med säljaren om priset utan det hela föll på två tusenlappar, annars hade jag åkt skottsäkert haha.

M5 E39 i Sverige Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kan tilläggas att den är sänkt och har ett sportavgas med monsterstora slutrör. Det föll mig inte riktigt i smaken men det kanske lockar vissa.

M5 E39 i Sverige Länk
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ok så något lik verkade de inte vara då iallafall påstods vara rostfri iallafall. Fanns de även dokumentation på va som gjorts?

inga misslljud?

allt fungerade som de skulle

va va de för pris du erbjöd da?

dock får ja inte upp nån tråd om just den bilen på den länken bara hemsidan``
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
hitta tråden nu kolla mer noga hehe
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Men hur vet man vilket land den kommit in i sverige genom? samt var får ni tag på alla uppgifter. M5 sugen är man men är lite fundersam på om ja har råd att äga en köpa den är inget problem men är ju inte precis gratis att underhålla
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den är Tyskland-version och historiken visade att den var servad i Tyskland (på samma handlare hela tiden). Jag skrev ner alla km som var kända, i tråden där. Gick att följa den från 300 mil till 18200.
Du kan få den info jag har om bilen om du PM:ar. Jag tittade aldrig på den live eftersom han inte gick ner i pris, men enligt säljaren funkar allt.

M5 E39 i Sverige Länk
Okrossbara rutor var en option, komemr inte ihåg om det var smama som de dubbelglasade rutprna?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Nej, det är inte samma. Kod 352 för dubbelglaset och 357 för skyddsglaset.
Se utrustningslista gjord utifrån BMWs koder och litteratur: Länk

M5 E39 i Sverige Länk
OK; tack.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Passar vanliga dubbelglas på en bil tillverkad med S357A Schutzverglasung?
Laminatet har nämligen släppt på bilen, som har S357A Schutzverglasung

Ser hemskt ut... Men det hade varit skönt att slippa byta elhissar, lister m.m
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.