|
|
|
|---|---|
| Har köpt ny stereo till bilen som jag skall koppla in. Därför har jag monterat ur "business-stereon", cd-spelare samt färddatorn. Upptäcker sedan att klockan och datum nollställt sig (efter ett batteri-dränage). Enligt instruktionsboken så ställer man om klockan genom att trycka på klocksymbolen på färddatorn som sitter i mittkonsollen (den som jag nu har liggandes i källarförrådet). Finns det någon annan metod för att ställa om klockan eller måste jag montera in färddatorn igen bara för att ställa tiden? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp :) Jag har min ligger kvar i handsfacket , trasslade ut kabeln ur övrigt kablage så räckte den precis att lägga panelen upp och ned i handsfacket. Du kan inte nolla förbrukningen mm heller om den inte sitter där. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Men gud va drygt! Haha. Hur funkar det om man kopplar in färddatorn om man samtidigt har en annan bilstereo inkopplad då? Är det signaler som "krockar" eller fungerar det ändå? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Färddatorn är en manöverpanel varken radio eller Cd. Och du har ju plockat ur den enheten så inget annat än bilens OBC kan påverkas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ja, anslutningen sitter ju på högersidan av apparaten så då blir det "upp o ner" om kabeln inte räcker så långt. Var du tvungen att göra hål i handskfacket då för att föra in kabeln? Känns ju lite tråkigt i.s.f att "förstöra" bilen. | |
Njet kabeln går att leda över det finns mellanrum att få ut den i. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.