|
|
|
|---|---|
|
hej har en bmw 330d års 04 aut. som jag tycker drar lite väl mycket ligger på 1,1-1,4 liter milen långköring enligt färdatorn.. tankade fullt och kollade på det viset och då ligger den på 1,1 .. undrar om det finns nån som har något förslag på vad det kan vara för fel... | |
|
Kolla dina termostater, det finns en för kylvattnet och en för EGR-systemet vad jag förstår. Även om mätaren står perfekt i mitten så är det inte säkert den har kommit upp i optimal temperatur, så har du tillgång till en diagnosdator (eller OBD läsare, dock fungerar inte OBD2 fullt ut på vissa E46 dieslar) kan du se exakt temperatur. Runt 90 skall den ligga enligt andra forumtrådar. Det finns även en elektrisk hjälpvärmare till kylvätskan, som kan gå sönder. Läs även av efter felkoder som kan ge ledtråd om andra fel. Långkörning borde den ner på 0,7 i alla fall, minst. |
|
| Ett knep för att se tempen i färddatorn: Länk | |
| okej ska kolla tempen imorgon , har iallafall bytt bägge termostaterna eftersom temgivaren inte kom upp till mitten förut.och det var ett lite hål i egr termostaten. men är det någon som vet vad man ska köpa för felkodsläsare och vilken som passar till min bil? | |
| Hittade en ferlkodsläsare idag vad tror ni om denna?Länk | |
| kollade tempen igår när jag var ute och körde lååg runt 88-89 grader.. | |
| funderar på om det kan vara någon av spridarna som läker ???någon som vet om man kan kolla det via carsoft eller något annat program. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.