|
|
|
|---|---|
|
Vad finns det för servicar till en 335 -07? Är det Inspektion 1, Inspektion 2 och Oljeservice??? Har ni någon/några prisuppgifter så får ni gärna lägga upp dem. | |
| Servicen är konditionsbaserad. Bilen talar vad som ska bytas/servas och när det ska göras. | |
|
Amerikanska service guiden för en 2007 E92 335i: Länk Priser skiljer väldigt mkt på olika verkstäder vad jag förstår. Har heller inga exempel då jag "gör det själv". Inga specialare på denna bil. |
|
|
johmei Gör du det själv på din 335? Vill du inte ha servicehistorik i serviceboken? Någon med prisuppgifter för de olika servicevariatnerna? |
|
| Jag har bättre historik än de flesta 335orna på våra vägar och mycket väl dokumenterat, även i boken men utan BMW stämplar förstås. verkstäder slarvar för mycket tyvärr, ända sättet att veta hur bilen mår är att göra det själv. Men visst vissa kommer tycka bilen är mindre värd men den är redan gammal och bryr mig mindre om det. Den som köpet bil av mig får dock garanterat en välskött och välservad bil. | |
|
johmei Jag håller med dig helt, gör man det själv vet man att det blir 100% och man lägger garanterat mer tid och omsorg på sin egna bil än vad verkstaden kommer att göra. Det gäller väl allt från oljeservice till betydligt större arbeten. Hur är det på 335an med service, är det inte insp 1, insp 2 osv längre? |
|
| CBS, se ovan. Olja byts dock gärna 2-3 gånger så ofta, TURBO FFS! | |
|
Jag har ett prisexempel från i höstas på Mechanum Byte bromsvätska Byte Olja + Oljefilter Rengöring Mikrofilter 4500:- inkl momsen /DJ |
|
|
pjotor, se Chris87's svar, det andra i tråden, det finns inga inspektioner som förr. Inspektion 1/2 osv försvann väl för nästan 10 år sedan med E46/E39. |
|
|
Jag brukar göra ett extra oljebyte själv mellan servicerna också. Dvs efter 1500mil så byter jag olja och filter sen när bilen säger till att den vill ha service så lämnar jag in den för stämpel och nollning av servicemätaren och allt det där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.