|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| F150, det hade varit lite fräckt. Visste inte att de hyrde ut sådana. Det får jag kolla upp! Tack för tips! | |
|
Ja kan hålla med om Camaron värdelöst bagageutrymme hyrde en cab o fick ha all packning i baksätet hyrde själv från Hertz o hade också problem med att bilen inte fanns inne hade bokat en V6 coupe som de inte hade inne men efter att jag skällde ut den stackaren bakom disken så fixade chefen en V8 cab med navigation utan extra kostnad Kan tipsa om att undvika de mindre uthyrningsfirmorna då de kan försöka med både det ena i det andra som tex skador som inte fanns osv När vi hyrde i la så hade dem Porsche panamera hade nog blivit en klockren långfärdsvagn om inte priset avskräcker dig |
|
|
Kollade upp Panamera, men de skulle ha runt 50k kr för knappt tre veckor, det blir lite väl tufft. :) Men tack för tips iaf! Mustang cab klarade precis våra väskor förra gången och jag har förstått det som att Camaro cab har ännu mindre utrymme. Så blir det Camaro blir det ingen cab. Vill inte behöva ha väskor i baksätet. |
|
|
Med en F150 lär du inte få problem med bagageplats iaf, Yeehaw! =) Något iaf jag uppskattar på hyrbilar är iPhone/bluetooth koppling för att kunna spela Spotify m.m. Men de flesta av premiumalternativen bör väl ha detta som standard. Fanns i Mustangen Converatble t.o.m. |
|
| Såg att Gotham Dream Cars öppnar kontor i LA med grand opening den 19e februari. De har väl nischat sig på de riktigt galna exotiska och inte mkt amerikanska bilar i flottan tyvärr. Det är ju American Muscle man oftast vill hyra när man är där borta. | |
|
Hehe, kollade deras priser men jag bränner hela hyrbilsbudgeten på en eller två dagar, beroende på bil. :) Häftiga bilar annars. Hade varit kul att hyra en Ferrari över en dag, men även det blir rätt tufft. Blåtand har jag faktiskt inte kollat upp vilka som har, men som du säger så har troligen många av bilarna det. Senast lyssnade vi på satellitradio och tyckte det var grymt. Radiotäckning även långt ute i öknen, möjlighet att lyssna på samma kanal hela tiden (vi hittade en vi trivdes med) och skön musik blandat med lite lagom snack och utan reklam. Och så får man höra lite artister som man inte lyssnat på innan. |
|
| Mustang Shelby GT500 -12....fantastisk bil. | |
|
Hehe, det tror jag säkert att den är. Men den är också svår att knöka ner i budgeten, jag får tre veckor med en "vanlig" Mustang GT för ett pris som är lägre än för en vecka med en Shelby GT500. Hade det handlat om att hyra nån dag eller två för att leka hade en GT500 varit grym, men nu när det är tre veckor så får jag sansa mig lite. Men det är kul med alla tips! |
|
|
Trevlig tråd! Ska åka till New york med tjejen i april, tänkte hyra nått järn 1-2 dagar bara, fler bra tips förrutom Hertz och deras adrenaline collection? Får bara upp Challengern i New York, kan det stämma? Verkar dessutom som att man måste åka ut till en flygplats för att få något annat än en Hyundai. Så krångligt var det inte i Californien, där vi hyrde en Camaro SS i somras. Fasen, tänker Mustang V6, den måste väl vara asbillig att hyra over there?, det är ju som en VW Golf här i europa ungefär. någon som kan tipsa om var man hyr en sådan billigt i NYC-området? |
|
|
Jag har sett att de klassiska stora "hyrbilsorterna", Miami, LA osv, har större urval, så det är nog inte omöjligt att NYC har lite mindre urval. Mustang är dock riktigt vanlig, konstigt om inte den skulle kunna gå att få tag på i NY. Dock kan den ingå i någon klass, typ "XXX or similar". Det är lite lurigt att hitta hyrbilsföretagens flotta i de olika klasserna, men jag har sett att det här forumet har listat en sticky-tråd per hyrbilsföretag där man kan se vilka bilar deras olika klasser innehåller. Det kanske kan vara till hjälp. Ett problem kan vara att standard-Mustangen troligen inte går att boka så att du säkert får en sådan, utan det gäller att ha lite flyt när man väl kommer dit. |
|
| om du kollar hertz så vet jag att sdet går att boka bilmodell gjorde det med camaron jag hyrde nämligen | |
| Jo, Hertz har möjlighet att garantera bilmodell om man väljer en bil ur deras "collections". Dock är vanliga Mustang inte med i en sådan. Mustang GT är det, men finns å andra sidan inte på alla uthyrningsställen. | |
|
Väcker en insomnad tråd igen, lite för att det är kul att bildrömma.. Den planerade resan som startade tråden blev inte av då en graviditet med påföljande barn kom i vägen.. Nu är dock planen att åka över en sväng senare i vår istället, och hälsa på lite bekanta och ta med den lille. Det blir utgångspunkt San Francisco den här gången. Bilen är mer inriktad på vräkig amerikansk SUV med V8 för att hinna uppleva det innan alla kör Tesla. Vi blir nog några stycken som ska åka runt vissa dagar, så det är med viss praktisk tanke bakom.. Någon som har några kul tips eller bra tankar? Det var många bra inlägg förra gången tråden var igång.. Hertz ligger bra till den här gången också pga att jag har helt ok rabatt hos dom. De har GMs monster-SUVar i sitt stall, dvs GMC Yukon/Yukon XL, Chevrolet Tahoe/Suburban men förutom det även Ford Expedition. GM-SUVarna verkar vara bestyckade med 5,3 liters V8 med ganska konventionell teknik, verkar ganska mullig! Interiören känns inte riktigt het med europeiska mått mätt, men det är ju en del av upplevelsen. :) Gör man bort sig om man hyr en jätte-SUV, blir det bara krångligt att ta sig runt? Vi kommer inte köra in i SF utan snarare åka runt på trippar runtom, redwood-träd, Napa/Sonoma, Yosemite osv. Så jag tänker att det blir rätt behagliga mil och gott om plats. Om jag minns rätt från när vi har kört innan i USA så känns det inte direkt trångt på deras vägar, men alla kommentarer om Yukon och liknande är att de är så stora och bökiga. |
|
| Monster SUV är inga problem, möjligtvis San Fransisco. Åkte mycket i en Suburban när jag jobbade i NJ Som du säger är det en del av upplevelsen att tuffa runt med ett jänkejärn! | |
|
Hyrde Tahoo med någon flexfuel historia till motor. Det var väl en V8 men väldigt trött. Bilen i övrigt var fantastiskt bekväm, rymlig men smidig. Bagaget var ok när vi bara åkte upp till 4 (4 fåtöljer) men fällde man upp sista raden säten fanns det inte mkt bagage kvar. Vi bodde i LA några dagar, några dagar i Temecula, någon dag i San Diego och några dagar i Las Vegas. Bilen kändes aldrig stor och otymplig. En suburban är ju en hel del längre så kanske mer otymplig. Men har även kört med kompisens Cheva Silverado och den fungerar i LA suburbia. Alla parkeringar och drive throughs är dimensionerade att klara dessa bjässar. Inte som här i Sverige där vanlig kombi känns stor. Vi hyrde på Hertz och skulle egentligen bara ha en vanlig mid Class men säljtjejen tyckte vi skulle ha något lite manligare iaf så det gick vi ju snabbt på (4 grabbar på "roa-sig-resa"). Priset var inte alls farligt och jag ångrade aldrig den uppgraderingen. Gångerna efter har jag åkt mustang cab V6. Trötta bilar som uppfattas lite Mesiga bland amerikanerna kanske men jag trivs i den i Kalifornien. Mindre risk att åka på fortkörningsböter också i trött men bekväm bil med talet nere. |
|
|
Hyr en SS Länk Annars skulle jag om möjligt hyra nya Camaro SS verkar vara en sjukt bra bil hoppas den kommer till Sverige |
|
| Trafiken är ju rätt trög i californien (och i USA generellt) så behovet av snabb bil är ofta mindre än man tror. Åtminstone så länge man kör på de större vägarna. Om inte SUV så gärna en Camaro eller Challenger, givetivis med V8. | |
|
Hyrde en Suburban med 5.3 liters V8 när vi var i Florida förra julen. En riktigt skön bil att åka i. Går mycket tyst och motorn har en fantastiskt jämn och fin gång, Ett riktigt motorvägslok. Visst är den stor men glasytorna och speglarna är stora så den är ganska lättmanövrerad. Den är också enormt rymlig. En av få bilar jag åkt i där det inte är några som helst problem att sitta tre i bredd där bak. Lägenheten där vi bodde hade ett ganska trångt garage och vår plats var dessutom bredvid en pelare, men det var inga större problem att baxa in monstret i rutan, förutsatt att man backade in. Var väl bara två nackdelar, ratten är inte ställbar i djupled bara tiltbar, istället kan man ställa in pedalstället i djupled (!). Sen går ju inte förbrukningen av för hackor heller. 1.4 l/mil på motorvägen, men soppan är ju billig. |
|
| En annan nackdel med Suburban är ju förstås att den inte är helt lätt att ta sig in i. Jämför med en BMW SUV så känns den ordentligt hög, och det känns mer som man klättrar upp i bilen än att man kliver in i den. | |
|
Tack alla för bra tips (igen)! SS verkar kul, den har jag missat. Tror tyvärr den är för liten för den här gången, men jag hoppas på fler turer så kanske nästa gång. Låter betryggande att ni har kört runt med monstren utan bekymmer. Det lär inte bli mycket körning i tätort utan mest ute på vägarna så jag är väl egentligen inte så orolig, men det är ändå bättre att fråga efter erfarenheter först.. Förra gången smög vi runt i en Mustang, så då var det inte en issue med storleken. Nja, kanske åt andra hållet då, att det var svårpackat och klart begränsat vad man fick med sig. Otroligt seg för att vara över 300 hk också, men den gjorde jobbet. Återkommer med rapport vad det blev, så småningom! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.