AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
479

E30 Prisbild?!

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
BMW producrar sina bilar i en viss ordning, först kommer 3-serien med ett designtema som följs upp av 7-serien och slutligen 5-serien, och sen är det dags för nästa 3-serie osv. Typ E36 - E38 - E39 och dess tre föregångare E30 - E32 - E34,
men i fallet E30 så är ju prisbilden tokigt vriden. Den är både interiört och exteriört långt efter E32 och E34. Snarare mer lik en gammal E28. Det konstiga är att säljarna inte tycks ha förstått det... (M3 kan jag förstå men inga andra). Vilken vettig människa skulle tänka så här "Hmm, jag har 40000-50000kr på fickan, vad ska jag köpa? Ja. Jag köper en femton år gammal 325:a med 18000 inte alls oskruvade mil och en totalt utpumpad motor. Dessutom är det ju så tjusigt när den är nedsmetad med en massa plastspoilers a'la Biltema.

Det låter helt vansinnigt men varför finns det sånna kunder. Varför är folk beredda att slänga ut idiotsummor på en så föråldrad bil? Körglädje, ja visst men då kan man lika gärna köpa en 535i E34 för nästan samma pengar så det måste vara nånting annat. Vad?
haak
Om du jämför en 325 E-30 och en 535 E34 för samma pris så borde e-30 vara i betydligt bättre skick och det är ju en fråga om vad men vill ha en äldre "fin" bil eller en nyare "halvskabbig" jag personligen skulle lätt välja E-30
haak
dom E34 jag sett till det priset har ju inte direkt varit i toppskick men en E30 till det priset borde vara väldigt fin Sen är det ju lite som att jämföra äpplen och päron då bilarna har få likheter (förutom namnet och utseendet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.