AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

Extraljus ?

Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Jag skulle vilja montera extraljus på min 328 utan att "förstöra" utseendet på fronten, d v s små men effektiva extraljus är önskvärt. Finns det original ? Det optimala vore "osynliga" extraljus som monteras vid luftintagen (fördelar / nackdelar ??)

Har ni bilder samt var man kan hitta respektive extraljus så vore jag väldigt tacksam.

Jag HAR sett skräckexempel under Galleriet -> udda bilder / Varför måste dom osv så dom länkarna behöver jag inte *s*.

Tack på förhand

Joachim
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Det är omöjligt att sätta dit extra ljus utan att förstöra utseendet på bilen...Sorgligt men sant..

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Att slänga i ett par 100 wattare i befintligt helljus, kan det vara något ? Fördelar / Nackdelar ?

Joachim
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag provade att göra det i min 325:a som jag hade..Men säkringen gick då...Vet inte..Det blev väl för varmt..Men du kan ju alltid prova.

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
ok, tack, skall se hur jag löser det.

Joachim
E30poppe
KÄKA MORÖTTER!!!!!

BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars???
Jag köpte bosch´s ovala ljus och satte innanför grillen.
Det funkar rätt så bra, ska byta till starkare lampa i dom till vintern, om dom håller?
Om det är nån som vill ha bild på det så hojta..
Nackdelen är väl att ribborna i grillen är "breda" på djupet liksom så att det blir ingen bredd i ljuset om man inte satt dom riktigt långt fram.

Johan
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Jag gjorde som Johan och satte extraljus bakom grillen (njurarna), nån liten Hellamodell var det. 100-wattare i originalstrålkastarna rekommenderas inte, kablage o dyl är inte dimensionerade för det -> ljuset blir inte bättre.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Hej,
ja att slänga i 100 wattare i originalstrålkastarna är inte att tänka på ser jag.
Att montera extraljusen bakom njurarna ger som ni säger en smalare ljusbild.
Nu till min "nya" fundering, borde det inte gå att montera dem bakom luftintaget under stötfångaren, mellan dimljusen. Där är ju ribborna monterade vågrätt istället för lodrätt. Det borde ju rimligen inte påverka ljusbilden speciellt mycket. Frågan är bara hur det blir på vintern med snö och slask. Är det mer stenskott där nere än längre upp på bilen ? Kan inte se att det är några märken i lacken. Erfarenheter mottages tacksamt.

Joachim
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Att montera lampor med högre effekt än original är inte att rekommendera. Råkade ut för det på ett begagnatköp. Tidigare ägaren hade haft 100-wattare i vilket hade medfört att ljusomställaren delvis smält.

(Förstår inte hur det kunde ske, trodde den bara styrde relän och att det därigenom inte gick någon starkström genom den, någon som kan förklara?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.