|
|
|
|---|---|
jockes |
hej ska bara berätta om en smått komisk grej. för ca två veckor sedan var jag hemma hos min far när jag skulle backa ut från hans tomt . backade i sakta mak och kom ut påvägen när farsans granne kommer(han körde i ca30 km) träffar min bakände ,han flyger in i staketet och min bil gungar till.båda naturligtvis chockade men ingen skadad.vi kör in på tomten och kollar skadorna. min bil har fått sig en smäll i baken.stötfångaren skrapad,skrynkligt under lysen men inget mer. hans bil :stötfångare,framskärm.huv,grill,balken till stötfångaren,lysen,bakskärm. hans bil fick dom skrota min blev så man kan rikta den hans bil 520 89 min 520 90.tåliga bilar men det beror kanske på var man träffar. mvh jocke |
rsarits |
Hade en 520 -88 och blev påkörd bakifrån av en ford sierra kombi, jag tvärnitade på E4 och hann stanna, han bakom körde på mig i 60 - 70 km/h, bilen blev visserligen skrotad, men det syntes inte så mycket, den var intryckt 15-20 cm under bakluckan, Forden däremot var hopslagen så avståndet från framruta till där bilen tog slut framåt motsvarade diametern på hans framhjul. Handläggaren på Länsförsäkringar sa att BMW 5 och 7 serien var bra bilar att åka i om man krockar eller kör av vägen. Micke |
J.B |
Nu är jag på många innläg och skriver , orkar inte vara ute i solen i dag,, men är det inte så att bilen skall deformeras då man krockar , ju mer den knövlas i hop vid en krock desto mjukare blir kollisionen för föraren och den han/hon krockar med ! , eller har jag fel, så har väll utvecklingen gått , kostsamt för försäkringsbolagen och oss ägare , men skonsamt mot våra kroppar och liv , en avägning där i mellan ! J.B |
|
jag ägde en chevelle-71 för många år sedan frontade med en splitt ny opel i ca 30-40 blås opeln blev totalskrot jag fick byta kofångare..... amerikanskt järn rules! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.