AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
854

antispinn

Visa användare
533
Jackass
523i -99
ni som har antisladdsystem.. hur ofta har ni på den? hela tiden eller?? är det inte så att det är pga av den bussningarna går paj??!!...fundersam...
Fa
227
Falcon
325 -93
jag har på mitt antispinn jämt (nja det finns väl ggr man slår av det hehe)
jag har inte märkt några biverkningar av detta.
/Peter
318 iS M3
Kan montera en sådan om man inte ar det?

"Kör BMW Så åldras du inte"
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Antisladd är med automatik inkopplat hela tiden, man kan stänga av den om man så önskar (he he). Eftermontering ? Ingen aning. Låter dyyyyrt

Joachim
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Jomu det är nog billigare att sälja din nuvarande bil och köpe en med antispinn än att sätta på det.

Tycker dom flesta tidiga varianter av antispin inte är så mycket att hänga i granen utan att det är först nu på senare tid man lyckats optimera det på ett sätt så att det inte stör körningen.
Visa användare
533
Jackass
523i -99
jo jag var nog lite otydlig.. jag har antispinn själv! ok jo det går trycka på knappen för o stänga av. men det känns som det e det som förstör bussningarna?! tar man en kurva lite djupare än vanligt så känns det som antispinnen tar sin verkan o därför till slut förstör bussningarna..därmed vill bilen dra lite av sig själv med bakhjulen vid minsta lilla gupp..=( så jag har hört en massa om antispinn...vad e rätt? eller man kanske ska ha den avstängd hela tiden! (hehe)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej den sliter inte mer på bussningarna än normalkörning om den gjorde det skulle nog inte bmw skicka med den. Det är trots allt en säkerhetsdetalj som kan vara bra att ha på helatiden förutom när man vill åka riktigt fort på bana.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jag stänger av min så ofta som möjligt på sommaren. Då "sparar" man nån droppe bensin och får en kulare bil att köra. Akselerationen är märkbart bättre.

Hosse
Visa användare
533
Jackass
523i -99
jasså! är inte accelerationen bättre med antispinn på?? på så sätt spinner den inte utan drar iväg!

BMW... Better Make Way!
sh
820
shu!
525i -91
Antispinn är för kvinnor ;)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.