|
|
|
|---|---|
|
Är så att jag fått bekymmer med en 735 -89a. Samtliga instrument på panelen även digitala förutom hastighetsmätaren har sagt upp sej. Händer ibland att varvräknaren rör på sej när man startar bilen. Undrar nu ifall någon vet vad felet är och ifall det är något man kan åtgärda själv. Tacksam för svar. Mvh Jon | |
| Har läst här på forumet att andra som har haft problem med instrumenteringen har bytt ett par kondensatorer i bak på panelen. Kan det även vara lösningen på mitt problem? | |
|
Mycket troligt då det är i princip samma instrument på E34-E32. Om du söker lite i forumet så tror jag du hittar en som bytt på sin sjua. Har ett svagt minne av att det varit uppe förrut. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Denna länk bör vara exakt rätt för dig, samma på E34 som E32 Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Tack för länken Pcdoktorn. Läste tidigare inlägg om reparation av instrumenten på det här sättet. Såg då att det tydligen var 5 st kondensatorer som skulle bytas på E32 istället för 4 st som på E34. Var tydligen inte riktigt samma kondensatorer heller. Är det något som du kanske känner till? | |
|
det är samma instrumentkluster på E34 och E34 mig veterligt, har plockat isär båda typer och är det samma årsmodeller så är det samma instrument, det är jag rätt säker på. Det som KAN skilja är tankmätar volymen samt eventuellt rödmarkering och toppfart www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.