|
|
|
|---|---|
|
Hej Min 525 TDS har alltid varit lite svag på lågvarv men har nu blivit mycket sämre. Det blir lätt motorstopp och vid start i backe "osar det lameller". Den är pigg och rapp vid körning i övrigt men jag har märkt att bränsleförbrukningen ökat från 0,8 till 0,9 l/mil. Någon som har några goda ideer. /Thomas | |
|
använd "sök inlägg" så sent som nu i veckan har just detta diskuterats FLITIGT! mvh Kalle |
|
| låter som om det är kopplingen som håller på att ge upp. | |
|
Min automat jobbar väldans mycket vid hastigheter runt 110-130 Km/h,när det blir lite uppåt.(Med farthållare) Men vid 90 Km/h(Med farthållare) så ligger den konstant på 6:e läget(om det inte blir en jättebacke). Max vrid vid 1400 varv???.Tror inte det...Men konstigt är det.Har nu monterat en trim box,men samma fenomen. |
|
| Min kan också vara slö på låga varv så det nästan är omöjligt att komma iväg.Men det är bara ibland annars går den som den ska, men jag hittar inget fel heller. | |
| Stäng av luftkonditioneringen så skall du se att den går bättre. Inte många hästar hemma på lågvarv, kanske en 25st, varav kylanläggningen tar en stor del. | |
|
Slö på låga varv jag har haft min bil ca 1 år och för någta veckor sedan spökade temp mätaren. så jag skulle byta termostat. men döm av min förvåning så råkade jag titta in under insugningsröret och vad ser jag. en givare sitter där inunder men det sitter ingen kabel där men efter lite letande så hittar jag en kontakt liggande löst som jag stoppar i och se vilket drag det blev på bilen. så kolla så ingen har glömt att sätta dit kontakten under grenröret. för är den borta så går bilen hyffsat JPS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.