|
|
|
|---|---|
Kahuna |
Hej! Finns det någon som vet vad det kostar att byta synk'ar (4st) på en sån här bil. Min tre'a och fyra jävlas för fullt. Och i såna fall en bra verkstad (bra=billig) som kan fixa det, och till vilka pengar? (i sthlm) En kul historia, i går fredag skulle en kille från Boden komma ner till mig och köpa min bil, varpå jag skulle åka 30 mil söderut för att hämta min nya bil. Men, då den här killen var på väg ner till mig så upptäcker jag till min stora förvåning att jag haft inbrott i min bil, de har snott stereo,slutsteg, bas slagit sönder: Ratt,instumentpanel,fläktar,klima kontrollen,växelspaken, slitit upp fönsterena bak mm mm. Efter att mitt hjärta har börjat återhämta sig och sorgen börjat gå över till ren ilska väl uppe i min lägenhet så ser jag till min stora förvåning en kille göra inbrott ca 6 platser längre bort på samma parkering... jag går ut tar bakvägen fram emot garagen, spanar lite (ifall att det kanske var hans bil och han glömt nyckeln...) men tillslut så rycker han ut bakfönstret på även den bilen. Det första killen gör när han kommer in i bilen är att tända en cigg och sedan skära sönder skinnsätena. Då rinner det över för mig... ***signaturmelodi*** Då går jag fram emot den då öppna förardörren och ser hur han förvånat kisar mot mig med sina knallröda ögon. - Och vad i hela ***** pysslar du med, frågar jag. Varpå killen svarar (kanske påverkad!?) - Jag glömde nycklarna i bilen... - Jaha,säger jag, den där lila bmw'n där borta är det också din? Då kommer ett utdraget jaaaa från karljäveln. Det var fan i mig droppen,utan att tänka mig vidare för så rycker jag ur killen ur bilen och ger han en omgång, enligt polisen (som jag tillkallade) så var det tydligen en förstor omgång. Slukläm: Den som fick åka hem efter en timme med ett papper om underättelse var tjuven, den som fick stanna över natten i väntan på beslut från åklagaren...Ja,det var jag. Tillslut så fick jag gå därifrån,med en polisanmälan i handen. Visst är livet underbart? // Kahuna Kahuna |
|
Hej! Först vill jag verkligen beklaga det elände du fick vara med om... I mina ögon är du en hjälte! Återigen kan man bara konstatera att rättsväsendet inte fungerar...Var bor den här inbrottstjuven och vad heter han?...Flåt,men jag känner oxå för att klå upp honom lite..! Angående synkringar så tror jag tyvärr det är billigare och smidigare attt byta vxllåda...t.ex till min Getrag 260-låda kostar synkringarna 500kr/st...det drar lätt iväg! Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Hjältestatus på dig Kahuna!! Nu vet jag inte vad du har sagt till polisen,men gör följande. Säg att när du påträffade tjuven höll han på att skära med en kniv i sätena på den andra bilen. Efter att du konstaterat att det var samma gärningsman som på din bil skulle du hålla kvar honom tills polisen, som du tillkallat, anländer. Då attackerar han dig med kniven och du blir tvungen att medelst våld avväpna honom. Säg att du kände fara för ditt eget liv och att den påverkade gärningsmannen inte verkade vara vid sina sinnens fulla bruk och inte gav sig utan att du fick använda mycket våld. Jag har svårt att se en domstol som dömer till tjuvens fördel i en sådan situation. Det är ingen som har sett vad som skett, utan det är ditt ord mot hans. Kolla om du inte kan skaka fram en granne eller dylikt som har "sett" vad som hänt... |
|
| Dagens Hjälte *kahuna* | |
|
DAGENS RIS! Bra jobbat det är fan för jävligt detta landet ibland :( |
|
|
Måste oxå säga, dagens hjälte... detta land är sjukt. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| Bra jobbat kahuna, men till nästa gång: tillkalla ej polis är du har manglat en biltjuv, bättre att dumpa drägget på något avskiljt ställe så att ingen hittar honom! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.