AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
929

Hjulvinklar efter sänkning...

Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Är det någon som har problem med hjulvinklarna fram eller bak på sin bil som är sänkt? Slits era däck snett efter sänkningen även om ni har gjort hjulinställning? Jag har sänkt min 20/40 och undrar om man behöver fixa detta nu innan de nya däcken är helt slut...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om du inte har gjort hjulinställning efter sänkningen föreslår jag att du gör det. Hjulvinklarna påverkas alltid av sänkning.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Apo
mina framdäcks slits snett efter säkning, hoppas detta skall vara löst nu efter hjulinställning.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har fabriksmonterat M-paket på min 325i cabrio-94 och tyckte också hjulen blev snedslitna. Gjorde en hjulinställning i samband med senaste inspektionen och det gick på en knapp 1000lapp men då ingick någon hundring extra för de hade fått värma loss ett stag som rostat fast rejält. De justerade flera av vinklarna och fick till alla utom en inom de givna toleranserna. Det sista gick inte att få till hävdade de, just pga sänkningen. (kan kolla vilken vinkel det var om ni vill)
Jag upplever att bilen går bättre, särskilt i utgången av kurvor och den spårar mindre på vägar med djupa spår så det var väl investerade pengar.
Hoppas det blir ytterligare bättre när man får på nya däck som inte är snedslitna men det blir nog inte förrän nästa sommar.

/Patrik, 325i cabrio -94 , BMWCS 4096
Gr
31
Grane
325 -87
AAHHH... Fidde din gamla räv!!

Sexan sjunger fint!!
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Ok, det får helt klart bli en hjulinställning på min bil nu också då.

Men är det någon som känner till någon slags special grej som gör det omöjligt att ställa ut hjulen till normalt läge? Hade nämligen detta problemet redan innan jag sänkte bilen..

Är det så illa att man inte kan få ut vinklarna helt och hållet nu efter sänkning. Har sänkt 20/40.

Grane: Nu vet jag vart du hittade mig.. *ler*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.