AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.692

Krockat under provkörning?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Någon som har krockat alternativt skadat en bil under provkörning? Inte så roligt om man lånar en sprillans ny M3 E46 från aukt BMW åf och råkar hamna i diket. Skriv och berätta - den äkta glädjen är ju skadeglädjen! ;)

roadZter
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag totalfrontade i laglig motorvägsfart plus moms med ett par hundra flugor häromdan med en 330-02:)
Mvh
Asken
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Asken: Jag förstår hur du fått dina 2300+ inlägg... ;)

roadZter
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Grönplåtad bil är inte skoj att krocka med:-( Bilfirmorna har en förhöjd självrisk med dom plåtarna...
En polare till mig provkörde en 320i för några år sedan och lekte lite med kärran....och kasade ner i diket och träffade en stolpe. Självrisken fick han givetvis själv stå för...10000:-!

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Lack-skrap på kofångare på en vit volvo 480 , grön plåtad "lånebil" från verkstad, och var inne och lunchade på ett köpcenter när nått klantarsle repade den...
Jag såg det inte, men det gjorde verkstan.....
2500:- klämde dom mig på dom svinen... trots min MYCKET högljudda protester "du har väl bus kört....."
Jag kommer aldrig nånsin att ha med dom att göra igen......
Sen har vi ju dom två bekanta som när Volvo 850 var ny ( typ första veckan den fanns att prova) och dom två (19 resp 20) lånade en på Bilkompaniet väjde för "en katt i ca 90 kmh" ner i vänster dike stutsade över i häger diken sen ut på en åker där bilen rullade ( enl. ett ögon vittne) 8 varv
Skador: ett blå märken samt omtumlade, vill minnas att det kostade dom 16000:-i självrisk, MEN Volvo på Hissingen hörde av sig för en intervju då denna bil var den första riktigt krockade bilen, samt att vraket togs till Volvo för utvärdering kul parantes i sammanhanget
En kille som hade sin m3 cab till salu här på börsen, hade sedan en snubbe som provkörde, fick sladd och kanade in i en stolpe. M3:an var avstäld så nu finns den till salu i reservdelsbörsen. Snubben fick betala större delen av bilen samt att försäljaren behöll bilen. Skulle inte vilja vara i "snubbens" situation

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Min bror skulle byta till sig en Mustang 64 1/2. Affären var i stort sett klar, men säljaren ville ta en tur till för att visa hur bra den gick, trots att brodern inte tyckte att det behövdes. Iväg gick det med mig sittandes där baksätet skulle sitta och broder med säljare där fram. Vid lite vansklig kurvtagning råkar bilen i en rejäl sladd som inte kan hävas och bilen far snett in i betongfundamentet till en större lagerlokal. Bilen snurrar runt och jag hamnar långt in i skuffen med diverse småsår,men annars är alla ok. Så här i efterhand kan jag säga att säljarens imitation av Basil Fawlty med händerna på huvudet,knäböjandes och med ett riktigt OjOjOj-gny är bland det roligaste jag sett.

Säljaren sade att det bara var att sätta på en ny skärm så skulle det vara ok, men efter lite inspekterande såg vi att torpeden hade släppt på högersidan och glipade ca 5 cm samt vänstra delen var intryckt 10 cm. Motorn var helt inknuffad och hade tryckt in i torpeden etc...
Vi lämnade honom med orden" vi ringer om vi ändrar oss."

Lite tråkigt att det var en kompis, men vad gör man...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.