|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har sin bil entusiast försäkrad? en 750 är ju definitivt en entusiastbil tycker jag. fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Jag kollade det med LF, men de kräver en hel del, t.ex. att: Bilen är i fint skick (ok, inte så svårt..) Den har ett historiskt eller kulturellt värde Du får aldrig använda bilen som bruksbil Måste stå i godkänt garage (max 4 bilar, egen nyckel) MAX 500 mil om året (dispens kan sökas för tex klubb träffar i utlandet osv) I gengäld kostar den c:a 1100kr om ÅRET för motsv. helförsäkring.. Men, 500 mil om året är lite för lite för mig. Då hinner man ju inte njuta av bilen! // CLiFF |
|
|
Har alla samma regler? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
tror att man inte får ha bilen i vardags bruk heller tex till/från jobbet H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
hej! jag har kollat upp detta också! och jag kom fram till att "Bil & Mc" hade rimliga krav, bilen skulle vara minst 10år, man skulle ha garage och brandsläckare tror jag, och max 1000mil/år bara att ta en massa foton och sedan ansöka, jag har inte fixat garage ännu, så därför har man "vanlig" försäkring fortfarande. mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.