|
|
|
|---|---|
|
Det verkar vara det vanligaste felet på en BMW att tomgången går ojämnt.. Min går ojämnt när den blir varm, man blir jävlig irritaerd jag har gjort följande ingrepp: bytt stift.lock,rotor,kollat läckge med startgas överallt,nollställt "cdi-boxen" kollat tändkablar kollat om stabiliseringsventilen reagerar om man drar ut den och det gör den men då sjunker den i varv men går ganska vanligt en då!? finns det nåt mer att kolla?? Kan den reagera på dåligt ventilspl exempel?? Har en 525i-90 | |
frazze |
Alex: Kolla den stora kontakten som som sitter några cm ovanför startmotorn...kontakten går att skruva i sär.. enklast är att dra bort gummitutan i botten...så ev, vattnet kan rinna ut...kolla om stiften inuti är grön färgade av(oxider) bara att skrapa rent... Kontakten innehållande ca 15-20 stift sitter på sidan av motorblocket...10cm från startmotorn.....BMW känner till fuktproblem med den här kontakten...mycket vanlig felkälla..vid ojämn tomgång.mm,mm. frazze |
| Tack frazze! Jag ska genast kolla det! | |
|
Hade oxå en 320 -88 med liknande problem: Det sitter en kontakt under batterihyllan, på kabeln till lambdasonden. Vatten som samlades på hyllan kom in i kontakten, motorn gick illa, kraftlöst och stannade på tomgång bl.a. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.