AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
407

2 olyckor på samma dag.

Nej det är inte jag som råkat ut för en olycka, men väl andra:

Olycka 1:

På väg hem från jobbet ser jag ett stort rökmoln strax efter en tunnel, jag närmar mig och ser att en bil ligger i diket och den andra bilen har fått en rejäl smäll höger fram. Av spåren att döma har bilen som åkt mot min färdriktning väjt för något och smällt in i bilen som gått i min färdriktning. 4-5 bilar har redan stannat för att hjälpa till och jag kände mig då som om jag bara hade varit i vägen. Kommer hem och slår på polisradion och det pratas hejvilt om olyckan.

Olycka 2:

Samtidigt får jag höra om en bil som kört in i en busskur, på en väg där jag strax ska åka förbi.

En bil som stått parkerad förmodligen utan handbroms och växel i, har rullat nerför en liten backe där sedan en busskur står (parkeringen är ca 1.5 meter ovanför kuren med gräs emellan). Tänk om någon väntat på bussen!?

Usch, otäcka olyckor! Ville bara dela med mig av min dag, som för övrigt varit mycket bra.
Tragiskt! 1 person dog i olyckan som jag fick se (Olycka 1). Följande skriver Västmanlands Läns Tidning.

"En kvinna avled och tre personer skadades lindrigt i en frontalkrock mellan två personbilar på Narvavägen vid E-18-viadukten, strax innan klockan fyra i eftermiddags.
Enligt vakthavande befäl vid Västmanlandspolisen ska en av personbilarna ska ha väjt för en moped, fått sladd på bilen och åkt rakt in i den andra personbilen, i vilken den avlidna kvinnan samt två andra personer satt. De tre som utöver den avlidna var inblandade i krocken är endast lindrigt skadade. Föraren av mopeden blev chockskadad.
Efter olyckan stängde man av Narvavägen under cirka en timmes tid under räddningsarbetet.
Den avlidna kvinnan är från Västerås och född -36, hennes anhöriga är underrättade."

Även om detta inte har något med BMW att göra så är det oerhört tråkigt.
Detta skriver även VLT om busskuren:

"En bil rullade in i en busskur vid Pettersbergs centrum strax innan klockan 16 idag. En person, som befann sig i busskuren, blev lätt skadad.
Bilen fick plåtskador, och kuren demolerades helt, erfar VLT"

Tänk, någon väntade i busskuren!
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Alltid trist när nått sånt här händer... vare sig det är en BMW eller inte inblnadad. O alla, glöm ej: ANVÄND SÄKERHETSBÄLTE!!!!

Finns på icq: 60288954
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.