|
|
|
|---|---|
Likvid |
Nån som vet eller har priserna på Alpina B3 3.3 vad den kostar ny i Sverige?? Om du har tillvalen samt priserna vore det kanon. Vet nån om det finns någon bil till salu i Sverige just nu? |
|
BMW Sverige är generalagent för Alpina så där borde du kunna få all information. Jag vet inte vad den kostar ny i Sverige, men gissningsvis samma prisklass som M3 eftersom BMW Group Göteborg har en -00 med 2483 mil på mätaren till salu för 400.000! Länk Annonsen på Bytbil har legat ute läääänge, så om bilen fortfarande finns kvar borde det gå att pruta en del. |
|
Likvid |
Ok tack, det var nästan som jag trodde angående priset. Jag har sett Alpina i GBG men den har switchtronic, jag ville ha manuella 6-växlade getrag lådan. Men jag får ta ringa fråga vad en ny exakt kostar, om det inte skiljer mycket i pris kan man lika gärna köpa nya M3:an. |
Likvid |
Tack för infon. |
| Lars, du som verkar ha koll på Kellners och Nowack's trimkit till 330. Båda företagen säljer liknande kit med nya kammar, insug och modifierad motorstyrning som ger 265-270 hk och 330 Nm. Vad innebär nästa steg hos Nowack som ger 300 hk och hela 370 nm? Jag hittar ingen info om detta på deras sajt. Och priset? 5.295 DM för 265 hk låter ganska överkomligt tycker jag. | |
Likvid |
Jo H50:an verkar underbar, jag får väl råna några banker först ;( |
holmis54 |
Här finns en "drömbil" till salu. 450 000:- går kalaset lös på. BMW Hartge H50 Länk |
|
Nja, tyvärr inte (för de pengarna hade jag slagit till omedelbart). Läs hela texten: "Preis symbolisch - Verkauf an meistbietenden Käufer zum 30. 08. 2001". Alltså priset som annonseras är symboliskt. Bilen säljs till den som har lagt det högsta budet den 30 augusti. Det blir garanterat betydligt högre än 450.000 SEK. :-( |
|
| du har inga länkar till dom där firmorna som trimmade 330's ? och gäller garanti och sånt efter modifieringen ? | |
|
Länk Länk Jag vet inte säkert, men jag skulle gissa att den eventuella motorgaranti du har nu ryker all världens väg oavsett trimningsgrad. Jag tror dock att dessa firmor erbjuder någon slags garanti efter modifieringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.