|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena! blir ju tokig.... köpte en M3:a -93 för nån vecka sen.... och imorse när jag skulle ta den till jobbet, så lixom skrapar den bara när man försöker starta den. Bör tilläggas att jag fått igång den på "rull" , och då gick den helt fel fritt. trodde först att det var batteriet som var slut, men har laddat det nu, och det verkar skysst, vad kan det vara? nån som råkat ut för nått liknande? Är det start motorn som det är nått glapp i eller? Hur hittar jag start motorn? (är ingen bil mek. direkt) //Fredrik -*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*- | |
|
Tjenare. Om det är startmotorn så är den inte så lätt att komma åt. Den ligger under, eller lite snett bakom insuget. Kan kanske vara så att batteriet håller på och blir dåligt ändå. Prova att koppla in bilen på nån annans batteri och testa att starta med den. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Skrapar? som kugghjul som inte går i utan bara skaver mot varandra? |
|
Axel |
Gör som bumper säger,ettbatteri har en garanterd livslängd på 4-5år därefter kan det gå sönder när som. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
På min M3:a så var det samma fel den startade inte helt plötsligt en morgon och då tog jag batteriet till en mack och testade det.det visade sig att det var nästan helt dött.Killen sa att ett batteri håller typ max 5-6 år så mitt var säkert sen 95 så det är ju i så fall 7 år vilket är mycket.Så mitt råd är som dom andra säger här att kolla upp ditt batteri noga innan du felsöker någon annat på bilen. Lycka till med M3:an!!!!! Mvh Ricke |
|
|
Stämmer säkert som Bumber säger...prova ett annat batterie.För det är ju varken invecklat eller kostar en massa pengar att prova nåt annat batterie..Och om bilen dessutom stått ett tag så behövs det inte många veckor innan batteriet är dött... ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
hmm tjena alla hjälpsamma personer! Har löst problemet nu, vart lite orolig med tanke på att jag laddade upp batteriet men den vägrade gå ändå, men jag testade idag att starta den med start kablar och då funade den, så det blev till att investera i ett nytt batteri.... Men men, orutin från min sida, men man lär sig nått nytt varje dag..... Ha det så bra allihop. "Ibland är det simpelt" //Fredrik -*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*- |
|
|
Det var ju bra att det bara var ett sånt fel =) ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
Lustigt, WABO, jag fick precis samma problem efter bara någon vecka jag också. Bara å byta batteriet! Och vad har vi lärt oss av det? Jo att kolla batteriet vid bilköp :) /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.