|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Ja skrev nedanstående på ett annat forum Mmm fick inget svar. Hoppas nån här mer lust å svara här: Hi all, I recently bought a BMW-e46 Y2002 that had no security alarm. I then bought original BMW-alarm components (ultrasound sensor, tilt sensor and horn) because of all the installation-instructions on the internet, that seemed make it obviously so! Anyway, now I'm wondering if it's even possible to install the BMW-original security components, since the main vehicle computer, maybe doesn't even support this?!? Does anyone know how I can check this and then if they know where the pins relöated to the vehicle alarm on the vehicle-computer are? And which/where is this "vehicle-computer" that containes the alarm-electronics (if any, in my car)? Unfortunately, there are a lot of wannabe junkies in our neighborhood, and until I can move out in a few years, I need to have a reliable car-alarm. | |
|
Min 330 har inget larm men jag ska installera ett DEFA DVS90 ist. Originallarmet ska visst vara kasst! ///Micke |
|
|
Jaså, är det därför! Ja visste inte att originallarmet är känd för att vara dålig. Tack för tipset Micke! :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Problemet är att ett originallarm oavsett bilmärke är allt draget på samma sätt och detta kan Airbag och navi tjyvarna från öst på sina fem fingrar hur man ljudlöst sätter ett originallarm ur funktion. Bilar med eftermonterat larm ratar man pga detta i de allra flesta fall och Glöm INTE Larmdekalerna !!. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso! Förresten, har nån något erfarenhet från billiga kinesiska larm? |
|
|
Då jag för länge sedan ville få larm eftermonterat av BMW märkesverkstad på min E36 cab så rekommenderade de mig att välja DEFA-larm - vilket det också fick bli. Jag har inget att jämföra med men jag är i stort sett nöjd. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
nasaja: Jag försökte montera ett "billigt" THOR larm i compacten mest för att få fjärrfunktionen på låsningen. Men nått var fel. gick inte att ställa om till negativ, positiv dörrkontakt, monterade separata kontakter, men ville ändå inte fungera, utan larmade när jag stängde dörren istället. Så jag lade ned detta. Dock verkar det vara en kopia på ett Carguard 950S. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.