|
|
|
|---|---|
|
Försöker hjälpa en kompis med sin bil 316i touring från 97, tyskimport. Och behöver få kontakt med bilen med Carsoft men det funkar inte. Får ingen kontakt alls med Carsoft. Den klagar på: The Diagnostic Cable reports:----> Bad communication! Men när jag provar den på min bil får jag kontakt direkt. Har inte haft några problem tidigare på andra BMW jag använt min kabel på. Vad kan det vara för fel? Diagnoskontakten på bilen ser fin ut, (Runda kontakten) Har inte hittat något OBD2 utag på den bilen. Ska det finnas ett OBD2 utag på den bilen? Eller är det bara det runda uttaget? | |
|
Kan vara dålig batterispänning! Prova att koppla på en batteriladdare samtidigt som du kör diagnosen. Ibland kan det vara svårt att få kontakt ändå och då kan det hjälpa om man slår av och på tändningen flera gånger innan man gör ett nytt försök. Tänk också på att nyckeln i positionen precis innan startläget och att lyset måste vara påslaget för att det skall fungera! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.