AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

Nya länkarmar till min e46 compact, men vilka?

Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Jag letar efter länkarmar till min glappa compact. Tittar mest på ebay.de men får beslutsångest vilka som är bra/billiga.
Finns nån variant som kostar 200euro ungefär och då ingår precis alla leder i framvagnen. För bra för att vara sant? Ska ju ha bilen ett tag och håller de som original är det helt ok enligt mig.

Meyle verkar populära men är lite dyrare. Ca 300euro för endast länkarmar med bakre bussning. Onödigt bra på en gammal andrabil med utbytbara leder?

Så nästa fråga. Vinner man något på att montera varianten för m-chassie 2? Antar att det är mer camber eller liknande?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Monterade M-sport2-bärarmarna från Clus-autoparts på E46:an med BMW-sportfjädring (ca 15mm sänkning och lite hårdare fjädrar/dämpare).
Bärarmarna var tillverkade av Febi och även märkta med deras logga.

Castervinkeln blir ca 1grad mer upprät än med "standard-bärarmar" och allt passar "bolt-on".

Tycker att bilen blev lite mer "direkt" i styrningen efter bytet, men ingen jätteskillnad.
Tror att en del av det beror på stummare spindelledsupphängning. Det är ingen gummibussning i spindelleden utan leden är fäst direkt i metallen på bärarmen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Ok det låter bra. Har också sportchassi på min och gummidelar vill man försöka slippa! Det räcker väl med att däcken är av gummi? ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.