|
|
|
|---|---|
|
Har beställt en F31 med leverans v.10. Har en E91 idag och båda barnen har svårt att spänna fast sig själva pga att fästet för bilbältet sitter ganska långt ner mot själva dynan. I F30/F31 verkar fästet för bilbältet sitta jättelångt ner i dynan utan någon möjlighet att dra upp fästet. Kan bara tänka mig att det då kommer vara helt omöjligt för dom att spänna fast sig själva. Idag kör jag med Britax kidfix plus som ju är väldigt breda. Funderar på om det hjälper att sätta i en smalare stol som typ BeSafe iZi Up? Är det någon mer som har samma "problem"? Inte världens grej kanske men vore skönt att behöva vika sig dubbel varje gång barnen ska spännas fast. | |
|
ffk1975: Står inför exakt samma process som du, skall byta E91 mot F31 och har en bakåtvänd resp. en framåtvänd barnstol. Är också nyfiken på svar kring hur detta fungerar... /J.I |
|
| Jacky: vilken framåtvänd stol kör du med? Tror det blir smidigare för barnen att spänna fast sig om man kör utan isofix. Då kan stolen vara en bit ifrån bältesfästet. Men vill helst köra med isofix så klart...... | |
|
Samma problem tyvärr....................Lite B kan jag tycka 2013 :( |
|
|
Kör stolar utan isofix (Maxi Cosi bakåtvänt, Brio framåt). Även i E91:an jag har nu är det krångligt att knäppa fast 6-åringen som åker framåtvänd, misstänker att det blir ännu krångligare i F31. Isofix är ju smidigt på vissa sätt men i och med att stolen då sitter extra tajt mot ryggstödet med begränsad eller snarare ingen justermån lär det krångla till bälteslåsningen. /J.I |
|
| Jag testade en BeSafe iZi Up (utan isofix dock) i min E91 och den är väldigt smal just där sitsen möter ryggstödet på stolen, vilket ger större utrymme runt bilbältsfästet. Blir det för krångligt med britax-stolarna så funderar jag på att byta till BeSafe. | |
|
Jag har haft exakt samma problem och skrivit om det i en annan tråd. Min 8-åring fixar att spänna fast sig själv, men inte 5-åringen. Eftersom barnens mamma inte heller fixar det blir det alltid min uppgift... Ganska irriterande faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.